Według oficjalnych statystyk, Fortnite w wersji na Androida został pobrany na aż 15 milionów urządzeń. Jak produkcja wygląda po 21 dniach od premiery?
Spis treści
Epic Games, czyli twórcy Fortnite, opublikowali wpis na swoim blogu, który podsumowuje 3-tygodniową karierę gry na Androidzie, przedstawia historię pracy nad optymalizacją, a także zdradza, jakie plany wiążą się z jej przyszłością.
Według informacji podanych przez twórców, w mobilnego Fortnite gra obecnie 23 miliony graczy, co jest świetnym wynikiem, jak na zaledwie 21 dni po premierze. Warto również wspomnieć, że Mobilny Fortnite odrzucił sklep Google Play, który według swojego regulaminu inkasowałby około 30% zarobionych na grze pieniędzy. Zatem jedyną możliwością pobrania gry jest otrzymanie specjalnego linku w mailu od wydawcy, co dodatkowo utrudnia jej rozpowszechnianie.
Przez pierwsze dni od premiery, dystrybucja gry skupiała się tylko na urządzeniach Samsunga. Współpraca z koreańskim producentem nie miała jednak podłoża jedynie finansowego. Przed dniem wydania Fortnite na Androida, programiści z Samsunga zostali wysłani do siedziby Epic Games, aby wspólnie pracować nad optymalizacją produkcji. Podobna sytuacja miała miejsce z programistami Google, ARM, Qualcomm, Imagination Technologies, Razer czy HiSilicon.
Twórcy podzielili się we wpisie również bardziej ciekawymi i szczegółowymi statystykami. Ogłosili, że po 3 tygodniach od premiery gry, spośród 15 milionów urządzeń, na których zainstalowana została aplikacja Fortnite, 92% z nich korzysta z Androida 8.0 Oreo, prawie 8% z Androida 7.0 Nougat, a tylko ledwie ponad 0,5% z Androida 6.0 Marschmallow. Oprócz tego, przedstawiciele Epic Games zdradzili, że aż 71% tych wszystkich urządzeń wyposażonych jest w SoC Snapdragon firmy Qualcomm.
Twórcy gry w planach mają przede wszystkim pracę nad optymalizacją gry na wszystkich obsługiwanych urządzeniach tak, aby działała płynnie i bez żadnych błędów. Nie zamierzają się jednak cofać w stronę starszych urządzeń – bo jak tłumaczą, z roku na rok, najnowsze urządzenia z Androidem są o 50% wydajniejsze. Następnym krokiem ma być zwolnienie możliwie największej ilości pamięci gry w celu ulepszenia jej grafiki, lub następnego ulepszenia optymalizacji.
W międzyczasie, programiści z Epic Games walczą i zapewne walczyć będą ze złośliwym oprogramowaniem, które sprawia problem najprawdopodobniej ze względu braku zabezpieczeń, jakie zapewnia instalacja aplikacji poprzez sklep Google Play.
Tak duże osiągnięcia i tak ambitne plany po 3 tygodniach od premiery robią wrażenie. Czy kreskówkowemu Battle Royale uda się jednak pokonać PUBG Mobile i zdominować mobilny rynek tego gatunku?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Klon legendarnego RTS – Tempest Rising jest obecnie do kupienia w niższej cenie niż na…
Sony Xperia 1 VII ujawnia kolejne szczegóły przed zaplanowaną na maj premierą. Poznaj cenę i…
Samsung szykuje premierę nowego flagowca. Wiemy już, kiedy dokładnie Samsung Galaxy S25 Edge pojawi się…
Na salony wjeżdża nowy smartwatch. Premiera Motorola moto watch fit stała się faktem, dlatego przyjrzyjmy…
RPG od CD Projekt RED – Wiedźmin 2 jest do kupienia tanio za wyjątkowo śmieszne…
PEKAO publikuje alarmujący komunikat do każdego klienta banku. Choć wiadomość pojawiła się na początku tego…