Badania rynku to rzecz, która jest niezwykle istotna dla każdego z producentów smartfonów – o tego typu analizę pokusił się Honor i doprowadziła ona do bardzo ciekawych wniosków, zwłaszcza w kontekście tego, jak Polacy wypadają na tle Europejczyków.
Profilowanie wybrednego, europejskiego klienta nie jest proste – rynek jest tutaj tak mocno nasycony, że przebicie się do świadomości potencjalnego nabywcy smartfona wcale nie jest proste. Sposobów na odnalezienie złotego środka szuka Honor, który wraz z popularną sondażownią Kantar Millward Brown sprawdził preferencje mieszkańców Starego Kontynentu dotyczące użytkowania smartfonów. Oczywiście na tapet wzięto głównie młodszą populację, nieodwołalnie związanej z technologią.
Młodzi Europejczycy wykorzystują smartfony do „podstawowych zadań” takich jak telefonowanie i kontaktowanie się za pomocą wiadomości tekstowych (odpowiednio 92% i 83%), ale za najważniejsze funkcje swoich urządzeń uważają: fotografowanie (87%), korzystanie z mediów społecznościowych (78%), czytanie e-maili (83%) i przeszukiwanie internetu (80%) – blisko połowa pytanych umieściła je w grupie najważniejszych funkcji smartfonu.
Kobiety traktują smartfony jako narzędzia do korzystania z mediów społecznościowych (83% vs 73%), fotografowania (91% vs 84%) i wysyłania oraz odbierania wiadomości tekstowych (90% vs 77%) znacznie częściej niż mężczyźni. Reprezentanci pokolenia Z (wiek 15 – 24) chętniej używają smartfonów w celach rozrywkowych, do grania i komunikowania się ze znajomymi przez media społecznościowe. Nieco starsi użytkownicy, w wieku 25-38 (pokolenie Y), znacznie częściej postrzegają swój smartfon jako narzędzie pracy i „tradycyjnej” komunikacji (sprawdzanie poczty elektronicznej, rozmowy, SMS-y i MMS-y).
Jak na tym tle wypadają Polacy? Młodzi mieszkańcy naszego kraju używają smartfonów do komunikowania się, utrwalania ważnych momentów i przeszukiwania internetu. Zauważalnie częściej niż pozostali pytani fotografują i nagrywają wideo, przeszukują internet. Czechów wyróżnia upodobanie do grania na smartfonach. Zarówno Polacy jak i Czesi stosunkowo częściej wysyłają SMS-y i MMS-y oraz korzystają z funkcji takich jak budzik i kalkulator. Może dlatego, że wstają wcześniej do pracy i muszą liczyć swoją wypłatę? A może dlatego, że warto wstać przed południem i policzyć całonocne wydatki w knajpie? Cóż, wariantów jest całe mnóstwo.
Tak czy owak, młodzi Polacy, podobnie jak Czesi, uważają się za indywidualistów lubiących spędzać czas poza miastem. Dla przykładu, Węgrzy natomiast postrzegają siebie jako bardzo opiekuńczych i niezawodnych domatorów. Ich rówieśnicy z Finlandii z kolei częściej niż pozostali pytani określają siebie jako niezależnych.
Wygląda więc na to, że oferowanie smartfonów z coraz większą ilością obiektywów ma sens – po co nosić ze sobą aparat, skoro smartfony oferują coraz lepszą jakość zdjęć? Z drugiej strony – to polskie przywiązanie do SMS-ów jest dość oryginalne w dobie coraz większej popularności internetowych komunikatorów czy portali social media. Jasnym także jest, że producenci będą jeszcze bardziej inwestować w segment smartfonów do gier – to już trend, którego nie odwrócimy, a mobilny e-sport wydaje się być już tylko kwestią czasu.
źródło: Honor
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…
Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…
Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…
Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…
HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…
Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…