Trzeci kwartał 2018 roku okazał się być dla Samsunga mało udanym okresem w porównaniu do roku poprzedniego. Firma wciąż jednak pozostaje liderem, ale na plecach coraz bardziej odczuwa oddech Huawei.
Samsung z 13% spadkiem sprzedaży
Trzeci kwartał tego roku był dla Samsunga gorszy niż analogiczny okres w poprzednim roku. Według raportu Counterpoint Research, Koreańczycy sprzedali w tym czasie 72.2 mln sztuk smartfonów, co można przeliczyć na 13% spadek względem trzeciego kwartału w 2017 roku. Jednocześnie, owy wynik był lepszy niż ten wykręcony za drugi kwartał 2018 roku.
Powodem spadków jest najprawdopodobniej nasycenie rynku smartfonami. Jest to także odwzorowane w statystykach, bowiem globalny rynek smartfonów w trzecim kwartale 2018 roku odnotował spadek w wysokości 5%. Warto w tym miejscu wspomnieć również o spadku sprzedaży, który zanotował rynek chiński i to już piąty kwartał z rzędu. Przed producentami telefonów stoi więc obecnie nie lada wyzwanie.
Huawei staje się coraz groźniejsze dla Samsunga
Samsung Galaxy Note 9, który trafił do sprzedaży kilka miesięcy temu bezpośrednio przyczynił się do polepszenia wyników Koreańczyków w trzecim kwartale 2018 roku. To jednak może być za mało, gdy dojdzie do bezpośredniego starcia z firmą Huawei. W tym samym okresie to właśnie Chińczycy zyskali aż o 33% większy udział w rynku niż jeszcze rok temu.
Kiedy więc Samsung odpowiadał za 19% sprzedanych wszystkich urządzeń na świecie, wynik Huawei w tym aspekcie wyniósł 14% (53.2 mln sprzedanych egzemplarzy smartfonów pod marką Huawei i Honor). Drugi kwartał z rzędu firma ta odniosła sukces, utrzymując wzrost.
Jest jeszcze Apple, a reszta się nie liczy?
Na trzecim miejscu pojawiło się oczywiście Apple. W trzecim kwartale 2018 roku firma z Cupertino odpowiadała za 12% wszystkich sprzedanych smartfonów. Dalej było Xiaomi i Oppo z 9%, zaś na kolejnych miejscach pojawiło się Vivo (8%) i Lenovo (3%).
Samsung wciąż pozostaje światowym liderem, ale warto także zwrócić uwagę na HMD Global. To firma, która urosła najszybciej – 73% wzrostu w skali rok do roku. To zasługa nowych słuchawek pod marką Nokia, które sprzedają się całkiem nieźle.
Z takich wyników wyłania się obraz, który dobrze przedstawia niniejszy raport. Dziesięciu dostawców sprzętu OEM odpowiada za 79% udziałów smartfonów na całym świecie. Oznacza to, że dla ponad 600 pozostałych marek, pod którymi tworzone są inne telefony pozostaje do rozdysponowania jedynie 21% udziałów.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.