Patrząc na furorę, jaką w naszym kraju robi Xiaomi, absolutnie nie dziwi fakt, że na podbój polskiego rynku wybiera się kolejny chiński producent – mowa o Oppo, które znajduje się przecież w pierwszej piątce największych producentów smartfonów. I robi to ze sporym rozmachem.
We wrześniu informowaliśmy Was o tym, że Oppo zamierza wejść do Polski z oficjalną dystrybucją swoich produktów – wtedy nie znaliśmy jeszcze zbyt wielu szczegółów, ale dziś jesteśmy już nieco bardziej mądrzy.
Wiadomo, że w listopadzie 2018 roku głównym dystrybutorem tej marki została spółka AB, ale jak się właśnie okazuje, sprzedaż produktów Oppo w rodzimych sklepach będzie prowadzona na znacznie szerszą skalę.
Dziś poinformowano bowiem, że umowy podpisały trzy kolejne podmioty, które będą partnerami głównego dystrybutora oraz oczywiście wpłyną na poszerzenie dostępności smartfonów tego producenta na rodzimym rynku.
To firmy NTT S.A., ABC Data S.A. oraz TelForceOne S.A. Wydaje się, że przynajmniej dwa pierwsze podmioty powinniście kojarzyć – spółka NTT to bowiem jeden z najbardziej uznanych producentów komputerów osobistych, także dystrybuowanych pod własną marką, a niedawno także pod gamingową linią HIRO. To również dystrybutor wielu komponentów oraz akcesoriów do pecetów, laptopów oraz urządzeń mobilnych.
Ciekawe jest natomiast wejście w ten biznes firmy ABC Data – to przecież jeden z dwóch oficjalnych dystrybutorów marki Xiaomi, będący jednocześnie operatorem sklepu mi-home.pl sprzedającego produkty od Chińczyków, a także prowadzący sklep Mi Store w warszawskiej galerii Arkadia. Wejście w sprzedaż smartfonów od jednego z największych konkurencyjnych producentów z Chin to bardzo interesująca sprawa, biorąc pod uwagę spore zaangażowanie firmy w temat rozwoju popularności marki Xiaomi na naszym rynku.
TelForceOne to także spora, międzynarodowa spółka, której głównym profilem działalności jest właśnie dystrybucja smartfonów oraz urządzeń mobilnych, rozprowadzająca m.in. produkty marki myPhone, ZTE, LG czy Alcatel na szereg europejskich rynków.
Tym samym więc chiński producent postawił na zaprawionych w bojach partnerów handlowych, dzięki którym dystrybucja ich sprzętów bez najmniejszego problemu powinna objąć całą Polskę.
Jedno jest pewne – przez najbliższe lata Oppo raczej nie ma szans na to, by skutecznie zawalczyć z Xiaomi w kontekście słupków sprzedaży i popularności.
Dla wielu Polaków Xiaomi to już styl życia, a smartfony, ze względu na świetny stosunek jakości do ceny, są po prostu szalenie popularne. Zbudowanie tak pozytywnego wizerunku przez nowego gracza na rynku zdecydowanie nie będzie należeć do najprostszych zadań.
informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Masz flagowca Apple? To przydałyby Ci się słuchawki. Jako fan marki na pewno słyszałeś o…
Nowy tablet OPPO Pad 3 zadebiutuje już jutro. Na dzień przed premierą sporo o nim…
Dzieli nas dzień od prezentacji średniaków OPPO. O nowym OPPO Reno 13 (Pro) wiemy niemalże…
Już w najbliższy poniedziałek jeden z polskich sklepów odpali kolejne promocje z okazji Black Friday…
Pojemna bateria i energooszczędny procesor trafi do nowego realme C75. Długi czas pracy będzie kartą…
ASUS Zenfone 11 Ultra to tegoroczny flagowiec producenta. Podczas premiery kosztował grubo ponad cztery tysiące,…