Firma analityczna StatCounter opublikowała dane, z których wynika, iż w lutym Opera utraciła pozycję lidera na rynku przeglądarek dla urządzeń mobilnych. Po raz pierwszy wyprzedziła ją przeglądarka stworzona dla Androida. Czy aplikacja ta utrzyma wywalczoną pozycję? A może na fotel lidera wróci Opera?
W lutym rynkowe udziały przeglądarki dla Androida wyniosły 22,67%. W tym samym czasie Opera mogła się pochwalić wynikiem na poziomie 21,7%. Dla porównania: w lutym 2011 roku przeglądarka dla Androida zajmowała 14,7% rynku, a Opera 21,2%. Można zatem powiedzieć, że produkty Opera Software (przeglądarki Mini oraz Mobile) stoją w miejscu, podczas gdy przeglądarka Androida regularnie powiększa swe udziały. Na podium znalazł się także produkt Apple – Safari depcze po piętach pierwszej dwójce i może się pochwalić udziałami na poziomie 21% (przed rokiem 18,1%)
Poważnie spada znaczenie przeglądarki stworzonej dla Symbiana – jeszcze latem ubiegłego roku zajmowała ona 17,66% rynku. Obecnie jest to 11,24%. Podobnie sprawa wygląda w przypadku produktu BlackBerry – w ciągu roku przeglądarka mobilna kanadyjskiej korporacji zmniejszyła swe rynkowe udziały z 14,35% do 6,53%.
Na koniec można dodać, iż w Polsce liderem nadal jest Opera, która kontroluje ponad połowę rynku. Kolejny na liście jest produkt dla Androida z wynikiem poniżej 30%.
Źródła: StatCouter, Compulenta
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.