Gartner opublikował wyniki sprzedażowe z czwartego kwartału ubiegłego roku. Największym zwycięzcą po raz kolejny okazał się Huawei, który zmniejszył dystans do rywali i traci do Apple już naprawdę niewiele. Wśród przegranych znalazło się natomiast… Xiaomi. Poznajcie pełną klasyfikację.
Co jakiś czas informujemy Was o nowych wynikach sprzedaży oraz rankingu najefektywniejszych producentów – od miesięcy w czołówce znajdują się Samsung, Apple, Huawei oraz Xiaomi, które toczą nieustanny bój o klientów i lepszą dystrybucję swoich produktów.
W najnowszym zestawieniu agencji Gartner wzięto pod uwagę wyniki sprzedaży w czwartym kwartale ubiegłego roku i porównano je z tym samym okresem z 2017 roku. Poznajcie więc aktualny ranking.
Od początku października do końca grudnia 2018 roku sprzedano 408 milionów smartfonów, co oznacza minimalny wzrost o 500 tysięcy sztuk w porównaniu z odpowiadającym okresem z 2017 roku.
Najwięcej udziałów przypadło oczywiście Samsungowi, który uzurpuje sobie prawo do pierwszego miejsca z wynikiem 70 milionów sprzedanych sztuk oraz ponad 17% zajmowanego rynku. Nie ma się jednak z czego cieszyć, ponieważ w czwartym kwartale 2017 roku gigant sprzedał o 4 mln smartfonów więcej i wciąż notuje spadki.
Kolejne pozycje w tabeli to dwie skrajne sytuacje – pierwszą z nich jest drastyczny spadek sprzedaży Apple, które w czwartym kwartale sprzedało 64 mln iPhone’ów (o 9 mln mniej niż w 2017) i osiągnęło największy regres od pierwszego kwartału 2016 roku.
Drugim wydarzeniem jest ogromny sukces Huawei, który zyskał ponad 60 mln sprzedanych modeli (o 17 mln więcej niż w 2017), a w stosunku rocznym powiększył swój rezultat o ponad 50 mln smartfonów. Nikt z pozostałych twórców nie może popisać się chociażby zbliżonymi liczbami.
Jeżeli wzrostowa tendencja chińskiego producenta utrzyma się, już niedługo nastąpi zmiana struktury podium. Szacunki pokazują, że w ogólnym zestawieniu rocznym Samsung wciąż ma bezpieczną przewagę nad konkurentami, natomiast Apple oraz Huawei dzieli tylko 7 milionów smartfonów.
Sporym zaskoczeniem w kwartalnych wynikach okazało się czwarte miejsce, które wbrew pozorom nie przypadło Xiaomi, a Oppo, czyli rodzimemu konkurentowi. Marka wyprzedziła Xiaomi o 4 mln egzemplarzy, chociaż w stosunku rocznym i tak zwycięża jeden z ulubionych producentów w Polsce.
W trakcie konferencji Unpacked Samsung nie tylko pokazał swoje najnowsze produkty, ale także pochwalił się wynikiem 2 miliardów sprzedanych smartfonów w ciągu ostatnich dziewięciu lat.
Kluczowym momentem w tym scenariuszu była premiera serii Galaxy, od której popularność koreańskiego producenta zaczęła gwałtownie wzrastać.
Na koniec tego wpisu zamieszczam tabelę z ogólnymi wynikami sprzedaży:
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…
Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…
Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…
Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…
HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…
Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…