Facebook testuje nową przejrzystszą wersję aplikacji dla Androida. Zmiany mogą się podobać, ale jak dołączyć do testów i to sprawdzić? Odpowiadamy.
Najnowsza wersja Messengera dla iOS i Androida to istny festiwal prostoty i elegancji. Aplikacja jest czytelniejsza, przyjemniejsza w odbiorze oraz wyposażona w dodatki takie jak tryb ciemny. Brakuje tutaj nieco wykorzystania 3D Touch w iPhonie, ale mogę to przeboleć.
Irytuje mnie za to jak wygląda i działa aplikacja Facebooka, szczególnie ta dedykowana Androidowi. Na szczęście po upgrade’owaniu Messengera, Zuckerberg postanowił wziąć na tapet główną apkę serwisu. Testy wystartowały, a dzięki chłopakom z XDA Developers możemy sprawdzić częściowy wygląd nowego UI.
Facebook dla Androida z nowym, czytelniejszym UI
Nowy interfejs Facebooka będzie… taki biały. To pierwsze skojarzenie po zapoznaniu się grafikami przedstawiającymi odświeżone UI. Choć dla mnie nowość wygląda kapitalnie, czuję, że gros użytkowników apki będzie nie do końca usatysfakcjonowanych wizualną stroną zmiany.
Na pocieszenie dodam, że uproszczenie kolorystyki i zabranie niebieskiego paska nawigacyjnego można odbierać jako wstęp do wprowadzenia trybu ciemnego. W przypadku Messengera właśnie tak przebiegał cały proces. Tutaj może być podobnie, jeśli nie identycznie.
Możesz już włączyć ciemny motyw w Messengerze. Tłumaczymy, jak to zrobić
Nowa belka nawigacyjna jest czytelniejsza, ale to samo można powiedzieć o pozostałych wysuwanych panelach. Jest po prostu dobrze, choć do ideału nieco tutaj brakuje. Największą bolączką aplikacji Facebooka dla Androida jest umiejscowienie panelu nawigacyjnego w górnej części ekranu. Jest to niewygodne i często wymusza na użytkowniku skorzystanie z dwóch rąk do obsługi smartfona.
Przeniesienie rzeczonego elementu na sam dół ekranu, tak jak ma to miejsce w iOS, byłoby rozsądnym i jak podejrzewam ciepło odebranym przez społeczność ruchem.
Z pewnością chcielibyście przetestować rozwiązanie na własnym przykładzie? Niestety, to nie takie proste. Aktualizacja do testowej wersji aplikacji odbywa się po stronie serwera. Aktywacja przez użytkownika nie jest możliwa. Pozostaje nam czekać na łut szczęścia i dostanie się do grona testerów.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.