>
Kategorie: Ciekawostki Newsy Telefony

Kobiety i klienci Apple górą! To oni wydają najwięcej na zakupy w Internecie

Ile przeciętnie wydajemy na zakupy i jakie produkty kupujemy? W które miesiące jesteśmy skłonni wydać najwięcej oraz czy fani Apple rzeczywiście kupują drożej? Na te oraz wiele innych pytań odpowiadają najnowsze statystyki dla rynku w Polsce. Niektóre dane są bardzo ciekawe.

Serwis Picodi.com postanowił przeanalizować własne dane wewnętrzne z 2018 roku i skonstruować z nich infografikę, która pokazuje tendencje zakupowe polskich klientów.

Raport jest obszerny, dlatego przyjrzyjmy się kilku najciekawszym informacjom o naszych zakupach, dokonanych w ciągu poprzedniego roku.

Komputery i kobiety górą

W pierwszej sekcji zamieszczono diagram obrazujący urządzenia, których najczęściej używamy do dokonywania zakupów. W tej konkurencji bez przeszkód wygrały komputery odpowiadające za 72% wszystkich zamówień. Znacznie niżej znalazły się smartfony (26%) oraz tablety (2%).

Pomimo tego że tabletów używa tylko nieznaczna część klientów, dokonują oni najdroższych zakupów – średnia wartość zamówienia w ich przypadku to 237 złotych, czyli o prawie 80 zł więcej od użytkowników posługujących się smartfonami.

Przewaga tabletów podpowiada nam, że popularność niekoniecznie idzie w parze z wydatkami. Dokładnie tak wygląda rywalizacja Androida z iOS’em, która kończy się znacznie wyższymi cenami w koszyku fanów Apple. Maniacy iPhone’ów, iPadów i Maców zostawiają w sklepie średnio 211 zł, czyli o 63 złote więcej od maniaKów zielonego systemu.

Idąc dalej, natrafimy na znaczną dominację kobiet, które dokonują aż 67% wszystkich, internetowych zakupów. To dwukrotnie więcej od mężczyzn, ale powody tej różnicy wyjaśnią się już po pierwszym rzucie oka na kategorie zakupów – trzy najpopularniejsze to: odzież, buty oraz kosmetyki i perfumy.

Co jeszcze wiemy o polskich zakupach w Internecie?

Raport obejmuje także informacje na temat zakupów w ciągu całego roku. Wiemy z nich, że:

  • najwięcej wydajemy we wrześniu i październiku (średnio 285 zł), a najmniej w kwietniu i maju (średnio 228 zł),
  • największa aktywność zakupowa objawia się w listopadzie i grudniu, a najmniejsza podczas wakacji,
  • 37% kupujących ma od 18 do 24 lat, a 35% to osoby w wieku 25-34,
  • najwięcej kupujemy w niedziele i na początku tygodnia, a najmniej w soboty,
  • zarówno kobiety, jak i mężczyźni najczęściej kupują o godzinie 19,
  • najpopularniejsze kategorie produktów to: odzież, buty, kosmetyki i perfumy, elektronika, jedzenie na dowóz.

Dla zainteresowanych całym raportem umieszczam jego treść poniżej. Dokładniejsze dane (w tym światowe) znajdziecie w tekście serwisu Picodi.

Źródło

Dawid Bonkowski

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Samsung zdradza kolejne detale One UI 7. Premiera już w środę 

Samsung uchyla rąbka tajemnicy i zdradza kolejne nowości w One UI 7 i Galaxy AI,…

18 stycznia 2025
  • Artykuł sponsorowany

Czym różni się Xiaomi Redmi Note 14 PRO od standardowej wersji? Wyjaśniamy

Xiaomi Redmi Note 14 to nowy model chińskiego giganta rynku elektronicznego. Na salony razem z…

17 stycznia 2025
  • Promocje

Mroczny RTS do kupienia taniej o 65%. To oferta, która przekona każdego fana gatunku

Mroczny RTS na premierę objęty został rewelacyjnym 65% rabatem. Teraz każdy z was może zgarnąć…

17 stycznia 2025
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Potężny Huawei Mate X6 już dziś zdradza cenę w Polsce. Premiera na dniach

Składany Huawei Mate X6 zdradza cenę na polskim rynku. To pozytywne zaskoczenie – tak tanio…

17 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Tablety

Aż trzy tablety Samsung na horyzoncie. Odporny na wszystko model będzie największą gwiazdą

Do premiery przygotowuje się wytrzymały tablet Samsunga, który otrzyma standard MIL-STD-810H oraz IP68. Niejaki Samsung…

17 stycznia 2025
  • Newsy

Ogromny atak hakerski. Wyciekły PESELE, adresy, a nawet wizerunki Polaków

Eurocert padł ofiarą ogromnego ataku hakerskiego. O zgrozo, firma zajmuje się dbaniem o bezpieczeństwo naszych…

17 stycznia 2025