Sony Mobile traci niezależność. Dział smartfonów japońskiej firmy dołączy do nowej sekcji, która ma się zajmować sprzętami i rozwiązaniami elektronicznymi. W ten sposób Sony „zamaskuje” swoje najsłabsze ogniwo. Czy nowa strategia sprawi, że smartfony Sony w końcu zaczną się sprzedawać?
Spis treści
Od wielu, wielu miesięcy dział mobilny Sony jest najsłabszym ogniwem japońskiej firmy. W zależności od konkretnego kwartału, generuje on straty lub ewentualnie przynosi minimalny zysk, a sprzedaż smartfonów ciągle spada.
Pozwolę sobie przypomnieć, że w 2018 roku producent miał sprzedać – według własnych prognoz – zaledwie 7 milionów telefonów. To aż dziesięć razy mniej, niż w tym samym okresie sprzedał Samsung, a nawet dwa razy gorzej od LG, które też ma spore problemy ze swoim działem smartfonów.
Mimo wszystko Sony już niejednokrotnie zapowiadało, że nie zrezygnuje z działu smartfonów, gdyż jest on przepustką do technologii, które będą kluczowe dla klientów (i oczywiście całej firmy) w przyszłości. Japończycy nie mogli jednak tolerować w nieskończoność tej sytuacji, dlatego wymyśliło zupełnie inne rozwiązanie.
Zamiast całkowitego pozbycia się kuli u nogi, Sony postanowiło zamaskować problem poprzez pozbawienie go niezależności. Dlatego Sony Mobile zostanie połączone z działami odpowiedzialnymi za telewizory, aparaty i sprzęt audio, a nowy dział przyjmie nazwę Electronics Products and Solutions, co możemy przetłumaczyć jako Produkty i rozwiązania z dziedziny elektroniki.
Sony podkreśla, że zmiana ta nie wpłynie na raporty dotyczące sprzedaży i zysków firmy, dlatego co kwartał będziemy informowani o tym, ile smartfonów Xperia udało się sprzedać. Producent podkreśla też, że wszystkie połączone działy łączy bardzo wiele, dlatego ich połączenie ma wiele sensu, gdyż będą one teraz wzajemnie sobie pomagać.
To nie koniec zmian. Okazuje się, że Sony zamknie swoją największą fabrykę w Chinach, co pozwoli firmie na kolejne oszczędności.
POLECAMY: Sony: smartfony Xperia odstają aparatami od konkurencji
Katastrofalny stan działu mobilnego Sony idealnie pokazuje porównanie z najbardziej rentowną sekcją odpowiedzialną za gry, która i tak zarobiła mniej, niż Sony straciło na smartfonach!
Rozumiem ideologiczne podejście Sony, ale prędzej czy później któryś z szefów japońskiego koncernu się – za przeproszeniem – wkurzy i pozbędzie się balastu. Dlatego liczę na to, że nowa strategia okaże się sukcesem, gdyż Sony tworzy fajne smartfony, które ciągle mają swoich fanów.
https://www.gsmmaniak.pl/980800/spedzilem-kilka-dni-z-sony-xperia-l3-pierwsze-wrazenia/
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Polska premiera Nothing Phone 3a i Phone 3a Pro już za nami. Sprawdźmy, czy w…
Samsung Galaxy S25 pobił wszelkie rekordy sprzedaży w historii koreańskiego producenta. Nawet Note 10 nie…
Polski hit łączący w sobie strategię z survivalem jest obecnie do kupienia za 6,97 zł.…
Samsung Galaxy Ring 2 w nowej odsłonie zaproponuje nam jeszcze więcej. Ma pozwolić na mierzenie…
Kultową serię FPS kupicie teraz po okazyjnej cenie. Ta została objęta potężnym rabatem, który pozwoli…
HMD prezentuje swoje nowe słuchawki bezprzewodowe HMD Amped Buds. To, co je wyróżnia, to fakt,…