>
Kategorie: Ciekawostki Newsy

Zuckerberg zapłaci wydawcom za artykuły premium, które pojawią się na Facebooku

Mark Zuckerberg zastanawia się nad wprowadzeniem do Facebooka sekcji z wysokiej jakości artykułami tworzonymi przez zweryfikowanych wydawców i zaufanych dziennikarzy. Dostęp do zakładki byłby darmowy dla użytkowników serwisu.

Podczas ostatniej rozmowy z Mathiasem Döpfnerem, szefem Alex Springer, Mark Zuckerberg rozważał kwestię wprowadzenia do serwisu Facebook sekcji dedykowanej wysokiej jakości artykułom. Rzeczone treści premium miałby być tworzone przez grupę popularnych wydawców i dziennikarzy, co w teorii miałoby zatrzymać w serwisie internautów poszukujących rzetelnych, dobrze przygotowanych materiałów.

Darmowa alternatywa dla Apple News+

Dzisiejszy kształt newsów na Facebook to nieśmieszny żart. Gros informacji stanowią wiadomości nieprawdziwe lub krótkie notki, których data ważności minęła kilka godzin, a może nawet dni wcześniej.

FB ciężko nazwać agregatorem ciekawych postów, informacji czy artykułów. Zanim dokopiemy się do treści wartych poświęcenia czasu, musimy przedrzeć się przez ogrom reklam, nieaktualnych wpisów i proponowanych przez Facebooka materiałów, które nijak mają się do naszych zainteresowań. Uściślając — kwestia ciekawych informacji na FB jest zwyczajnie „zepsuta”.

Zuckerberg najwyraźniej zdaje sobie z tego sprawę, a przynajmniej na to wskazują tematy poruszane w rozmowie z szefem Alex Springer — Mathiasem Döpfnerem.

CEO Facebooka rozważał koncepcję stworzenia elementu serwisu, w którym użytkownicy mogliby otrzymywać regularnie artykuły premium, za które w przypadku konkurencyjnych usług trzeba płacić często niemałe pieniądze. Dostęp do popularnych, cenionych magazynów kosztuje, lecz wygląda na to, że Zuckerberg zamierza dostarczać internautom treść za darmo.

Dobrze, nie do końca za darmo, gdyż w grę, jak to zwykle bywa, wchodzą reklamy. Treści przerywane banerami od zainteresowanych współpracą reklamodawców muszą w końcu na siebie zarobić. Skoro o zarobkach mowa, zatrzymajmy się przy wynagrodzeniu dla twórców opisywanych artykułów. Żaden zespół dziennikarzy nie pracuje za darmo i chcąc nie chcąc Facebook musi w jakiś sposób wynagrodzić wydawców. Zuckerberg nie ma innego sensowniejszego od podziału zysków z reklam wyjścia.

Pytanie, czy zespoły dostarczające treści pójdą na taki układ, jak myślicie?

Źródło

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Apple
  • Newsy
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Cała rodzinka Apple na żywo przed premierą. Czy nowy design iPhone 17 (Air) i 17 Pro (Max) oznacza kluczowe zmiany?

Tak wygląda cała seria Apple iPhone 17! Masz okazję sprawdzić design modeli iPhone 17, iPhone…

24 kwietnia 2025
  • Promocje

Tak wciągającym FPS ciężko byłoby się nie zainteresować. Zwłaszcza że teraz kupisz go za niecałe 15 zł

Wciągający FPS – Turbo Overkill kupicie teraz za niecałe 15 zł w jednym z popularnych…

24 kwietnia 2025
  • Bankowość
  • Newsy

BNP Paribas wydaje arcyważny apel. Tej wiadomości pod żadnym pozorem nie można zlekceważyć

BNP Paribas ostrzega wszystkich swoich klientów. To jedna z tych wiadomości, których nie można zignorować,…

24 kwietnia 2025
  • Artykuły
  • Oppo
  • Promocje
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Jak kupować wypasiony telefon, to tylko ten. Stał się jeszcze lepszy i bajecznie staniał w Polsce

Jeden z najlepszych telefonów 2025 roku doczekał się nie tylko nowej aktualizacji i co za…

24 kwietnia 2025
  • Newsy
  • POCO
  • Telefony

Znamy datę premiery zabójcy flagowców od Xiaomi z baterią 7500 mAh i ekranem 6.83 cala

POCO F7 najprawdopodobniej zadebiutuje jeszcze w przyszłym miesiącu. Telefon powinien być na radarze polskiego fana,…

24 kwietnia 2025
  • Google
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Gmail znów robi to dobrze! Tej funkcji w Gmailu od dawna brakowało

Gmail doczekał się prostej, a jakże niezwykle użytecznej nowości na Androida. Pozwoli ona oszczędzić nam…

24 kwietnia 2025