>
Kategorie: Ciekawostki Newsy

Zuckerberg zapłaci wydawcom za artykuły premium, które pojawią się na Facebooku

Mark Zuckerberg zastanawia się nad wprowadzeniem do Facebooka sekcji z wysokiej jakości artykułami tworzonymi przez zweryfikowanych wydawców i zaufanych dziennikarzy. Dostęp do zakładki byłby darmowy dla użytkowników serwisu.

Podczas ostatniej rozmowy z Mathiasem Döpfnerem, szefem Alex Springer, Mark Zuckerberg rozważał kwestię wprowadzenia do serwisu Facebook sekcji dedykowanej wysokiej jakości artykułom. Rzeczone treści premium miałby być tworzone przez grupę popularnych wydawców i dziennikarzy, co w teorii miałoby zatrzymać w serwisie internautów poszukujących rzetelnych, dobrze przygotowanych materiałów.

Darmowa alternatywa dla Apple News+

Dzisiejszy kształt newsów na Facebook to nieśmieszny żart. Gros informacji stanowią wiadomości nieprawdziwe lub krótkie notki, których data ważności minęła kilka godzin, a może nawet dni wcześniej.

FB ciężko nazwać agregatorem ciekawych postów, informacji czy artykułów. Zanim dokopiemy się do treści wartych poświęcenia czasu, musimy przedrzeć się przez ogrom reklam, nieaktualnych wpisów i proponowanych przez Facebooka materiałów, które nijak mają się do naszych zainteresowań. Uściślając — kwestia ciekawych informacji na FB jest zwyczajnie „zepsuta”.

Zuckerberg najwyraźniej zdaje sobie z tego sprawę, a przynajmniej na to wskazują tematy poruszane w rozmowie z szefem Alex Springer — Mathiasem Döpfnerem.

CEO Facebooka rozważał koncepcję stworzenia elementu serwisu, w którym użytkownicy mogliby otrzymywać regularnie artykuły premium, za które w przypadku konkurencyjnych usług trzeba płacić często niemałe pieniądze. Dostęp do popularnych, cenionych magazynów kosztuje, lecz wygląda na to, że Zuckerberg zamierza dostarczać internautom treść za darmo.

Dobrze, nie do końca za darmo, gdyż w grę, jak to zwykle bywa, wchodzą reklamy. Treści przerywane banerami od zainteresowanych współpracą reklamodawców muszą w końcu na siebie zarobić. Skoro o zarobkach mowa, zatrzymajmy się przy wynagrodzeniu dla twórców opisywanych artykułów. Żaden zespół dziennikarzy nie pracuje za darmo i chcąc nie chcąc Facebook musi w jakiś sposób wynagrodzić wydawców. Zuckerberg nie ma innego sensowniejszego od podziału zysków z reklam wyjścia.

Pytanie, czy zespoły dostarczające treści pójdą na taki układ, jak myślicie?

Źródło

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Nie czekaj na Black Friday. Szalenie opłacalne smartfony kupisz w rewelacyjnych cenach już teraz

Czy jest coś lepszego niż dobry telefon w świetnej cenie? Tak, aż trzy świetne modele…

22 listopada 2024
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Masz smartfon OPPO? To sprawdź, czy dostaniesz Androida 15

OPPO zaprezentowało harmonogram wdrażania aktualizacji do ColorOS 15 z Androidem 15. Jeżeli posiadasz jego smartfon,…

22 listopada 2024
  • Bankowość
  • Newsy

Klienci PKO BP są wprowadzani w błąd. W puli toczy się gra o Wasze pieniądze

Klienci PKO BP po raz kolejni są wprowadzani w błąd. To z kolei może prowadzić…

22 listopada 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Garść nowości w Messenger. Poznaj wszystkie nowe opcje

Messenger zostaje wyposażony w przydatne nowości – jakość HD w połączeniach, pocztę głosową, tła AI…

22 listopada 2024
  • Newsy
  • POCO
  • Redmi
  • Telefony
  • Xiaomi

Specyfikacja następcy opłacalnego Xiaomi jest w punkt. Bateria ponad 6000 mAh, Android 15 i wydajny procesor

Nowego Xiaomi pokochasz za pojemną baterię i wysoką wydajność. Xiaomi Redmi Turbo 4 ujawnił część…

22 listopada 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy
  • Promocje

Ta gra to interaktywny film, który stał się hitem. Teraz zapłacisz za niego 75% mniej

Ta gra to interaktywny film, który stał się niemałym hitem w oczach krytyków i graczy.…

22 listopada 2024