>
Kategorie: Ciekawostki Newsy

Zuckerberg zapłaci wydawcom za artykuły premium, które pojawią się na Facebooku

Mark Zuckerberg zastanawia się nad wprowadzeniem do Facebooka sekcji z wysokiej jakości artykułami tworzonymi przez zweryfikowanych wydawców i zaufanych dziennikarzy. Dostęp do zakładki byłby darmowy dla użytkowników serwisu.

Podczas ostatniej rozmowy z Mathiasem Döpfnerem, szefem Alex Springer, Mark Zuckerberg rozważał kwestię wprowadzenia do serwisu Facebook sekcji dedykowanej wysokiej jakości artykułom. Rzeczone treści premium miałby być tworzone przez grupę popularnych wydawców i dziennikarzy, co w teorii miałoby zatrzymać w serwisie internautów poszukujących rzetelnych, dobrze przygotowanych materiałów.

Darmowa alternatywa dla Apple News+

Dzisiejszy kształt newsów na Facebook to nieśmieszny żart. Gros informacji stanowią wiadomości nieprawdziwe lub krótkie notki, których data ważności minęła kilka godzin, a może nawet dni wcześniej.

FB ciężko nazwać agregatorem ciekawych postów, informacji czy artykułów. Zanim dokopiemy się do treści wartych poświęcenia czasu, musimy przedrzeć się przez ogrom reklam, nieaktualnych wpisów i proponowanych przez Facebooka materiałów, które nijak mają się do naszych zainteresowań. Uściślając — kwestia ciekawych informacji na FB jest zwyczajnie „zepsuta”.

Zuckerberg najwyraźniej zdaje sobie z tego sprawę, a przynajmniej na to wskazują tematy poruszane w rozmowie z szefem Alex Springer — Mathiasem Döpfnerem.

CEO Facebooka rozważał koncepcję stworzenia elementu serwisu, w którym użytkownicy mogliby otrzymywać regularnie artykuły premium, za które w przypadku konkurencyjnych usług trzeba płacić często niemałe pieniądze. Dostęp do popularnych, cenionych magazynów kosztuje, lecz wygląda na to, że Zuckerberg zamierza dostarczać internautom treść za darmo.

Dobrze, nie do końca za darmo, gdyż w grę, jak to zwykle bywa, wchodzą reklamy. Treści przerywane banerami od zainteresowanych współpracą reklamodawców muszą w końcu na siebie zarobić. Skoro o zarobkach mowa, zatrzymajmy się przy wynagrodzeniu dla twórców opisywanych artykułów. Żaden zespół dziennikarzy nie pracuje za darmo i chcąc nie chcąc Facebook musi w jakiś sposób wynagrodzić wydawców. Zuckerberg nie ma innego sensowniejszego od podziału zysków z reklam wyjścia.

Pytanie, czy zespoły dostarczające treści pójdą na taki układ, jak myślicie?

Źródło

Marcin Karbowiak

 Redaktor serwisów internetowych, fan Apple, fetyszysta usług Google.

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Nothing
  • Telefony

Jeden z najlepszych tanich telefonów z Androidem 15 w Polsce. Oto nowości w aktualizacji

"Marsz aktualizacyjny" producenta Nothing trwa w najlepsze. Tym razem smartfon jego submarki doczekał się najnowszego…

18 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Sprawdź ceny Galaxy S25 (+, Ultra) przed premierą. Czy flagowce Samsung w tym roku będą droższe?

Debiut serii Samsung Galaxy S25 jest coraz bliżej. W przyszłym tygodniu poznamy nowe flagowce na…

18 stycznia 2025
  • Promocje

Kultowy RPG objęty gigantycznym 90% rabatem. Ten popularny tytuł kupisz za niecałe 20 zł

Kultowy RPG właśnie trafił na Steam z 90% rabatem. Ten pozwoli wam zaoszczędzić przy zakupie…

18 stycznia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Microsoft ostrzega przed WhatsApp. Na te kody bardzo uważaj

Microsoft ostrzega przed masowym oszustwem na WhatsApp. Tym razem chodzi o niebezpieczne kody QR. Sprawdź,…

18 stycznia 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Znając tę funkcję w Revolut już zawsze rozpoznasz hakerów

Revolut przedstawia w aplikacji nowość, która zadba o bezpieczeństwo naszych danych i pieniędzy. To rozmowy…

18 stycznia 2025
  • Promocje

Wciągająca strategia turowa do kupienia w kapitalnej cenie. Zaoszczędzisz ponad 180 zł

Wciągająca strategia turowa jest obecnie na wyciągnięcie ręki wielu graczy. Objęta została bowiem kapitalną promocją,…

18 stycznia 2025