Xiaomi chwali się kolejnym sukcesem swojego smartfona – tym razem poważny rekord dotyczy Redmi Note 7, który osiągnął zawrotną liczbę sprzedanych egzemplarzy w mniej niż trzy miesiące od swojej premiery. Dlaczego ten średniak bije rekordy popularności?
Chiński producent uwielbia tworzyć wokół siebie medialny szum oraz reklamować swoje smartfony w niekonwencjonalny sposób, na co inne firmy od czasu do czasu patrzą z politowaniem. Jak się jednak okazuje, w tym szaleństwie tkwi metoda.
Redmi Note 7 to powód do dumy
Xiaomi pokonuje bowiem swoje własne granice i zbiera żniwo strategii niskich cen, które zgodnie z planem przekładają się na ogromne liczby sprzedanych smartfonów – niemal idealny Redmi Note 7 został sprzedany w 4 milionach egzemplarzy w ciągu niecałych trzech miesięcy od swojej prezentacji.
To wynik godny pochwały, biorąc pod uwagę średniopółkową specyfikację modelu oraz rozpoczęcie szerokiej dystrybucji w Europie dopiero w połowie marca. Rekordowa sztuka została sprzedana dokładnie 29 marca, chociaż nie wiemy, czy aby na pewno nie było to wariant Redmi Note 7 Pro – ogłoszony rezultat dotyczy także tego modelu.
Redmi Note 7 rozpoczął swoją karierę 10 stycznia, kiedy to po raz pierwszy poznaliśmy jego niską cenę w rodzimym kraju Xiaomi. Już w miesiąc po premierze smartfon zdobył pierwszy milion, a kolejne trzydzieści dni później wszedł na polski rynek, przejeżdżając po konkurencji niczym walec. To wszystko dzięki rozsądnej cenie.
BOOM! A new day, a BIG new milestone for our #RedmiNote7 series.
Here's 7 words to thank you for all your support…
THANKS
THANKS
THANKS
THANKS
THANKS
THANKS
THANKS#NoMiWithoutYou #48MPforEveryone pic.twitter.com/pmimoFhjKE— Xiaomi #48MPforEveryone (@xiaomi) April 2, 2019
Dzieląc uzyskany wynik przez liczbę dni, dowiemy się, iż Xiaomi sprzedawało codziennie 50 tysięcy smartfonów ze średniej półki. Jeżeli dodamy do tego jeszcze ostatnie sukcesy flagowego Mi 9, okaże się, że niska marża narzucona przez Xiaomi może przełożyć się na kilkukrotnie większe zyski od konkurentów.
Lżejsze ceny i wyższy zarobek brzmią świetnie, jednak wątpię, aby wielu producentów spróbowało na własnej skórze ścieżki obranej przez charakterystyczne Xiaomi. Chińczycy walczą teraz z własnymi poprzeczkami oraz cyferkami na etykietkach, które mimo szczerych chęci trudno będzie obniżyć jeszcze bardziej.
Co ma w sobie Redmi Note 7?
Za tak wielkim sukcesem stoi także specyfikacja Redmi Note 7, który pracuje pod kontrolą procesora Snapdragon 660 oraz maksymalnie 6 GB pamięci RAM. Średniakowi nie brakuje nie tylko wydajności, ale także energii, ponieważ wewnątrz obudowy znalazł się efektywny akumulator 4000 mAh.
Estetycznie wykonana obudowa okrywa 6,3-calowy ekran Full HD+, który w górnej części posiada niewielkie wcięcie z kamerką do zdjęć. Na tylnym panelu Xiaomi ufundowało z kolei podwójny aparat główny z jednostkami 48 MP oraz 5 MP.
Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o Redmi Note 7, zachęcam Was do prześledzenia poniższej specyfikacji oraz odwiedzenia wpisu Damiana o polskich cenach tego modelu.
Redmi Note 7 – dane techniczne:
- System: Android z MIUI,
- Wyświetlacz: 6,3″, Full HD+ (2340×1080), 19,5:9, IPS,
- SoC: Snapdragon 660 z Adreno 512,
- RAM: 3, 4 lub 6 GB,
- Pamięć: 32 lub 64 GB, microSD,
- Kamera: 13 MP,
- Aparat: 48 MP, f/1.8, 0,8µm + 5 MP,
- Akumulator: 4000 mAh z szybkim ładowaniem (18W),
- Dodatkowe informacje: złącze jack 3.5 mm, Wi-Fi ac, GPS z GLONASS, radio FM, Bluetooth 5.0, hybrydowy Dual SIM, czytnik linii papilarnych, port podczerwieni, USB typu C,
- Wymiary i waga: 159,21 x 75,2 x 8,1 mm, 186 g.
Polecamy nasz test Redmi Note 7:
TEST | Xiaomi Redmi Note 7. Nowy król smartfonów do 1000 zł? Sprawdziłem
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.