Sieć Play stworzyła wewnątrz swojej struktury zupełnie nowy dział — Departament Komunikacji. Komórka, nad którą ster przejmie Małgorzata Zakrzewska, będzie zajmować się zarówno public relations, public affairs, jak i komunikacją wewnętrzną. Oznacza to mocne zmiany organizacyjne w pracy Marcina Gruszki.
Idą zmiany, ale nie jestem przekonany, czy będą to zmiany na lepsze. Z pewnością scentralizowany Departament pozwoli na sprawniejszą komunikację i skuteczniejsze planowanie działań, jednak nowy zespół, nad którym czuwać będzie nowa szefowa, nie będzie miał swobody, do której przywykł znany od lat rzecznik Play — Marcin Gruszka.
Play powołuje Departament Komunikacji, czyli żegnamy 5G Ready
Marcin Gruszka to tak zwana „twarz Play”, człowiek-legenda, który od 2007 roku stara się tworzyć przyjazny klientom PR sieci. Rzecznik znany jest z dość swobodnego podejścia do komunikacji, dzięki czemu firmie wiele razy udało się spopularyzować daną ofertę, rozwiązanie czy technologię. Jednak nie ma ludzi bez wad…
Wspomniany jegomość zaliczył ostatnio drobną wpadkę, która skończyła się „internetową potyczką” z rzecznikiem Orange oraz niemałym hejtem ze strony internautów. Jak łatwo zgadnąć, chodzi o sieć 5G Ready, a w zasadzie LTE Advanced, bo nim w istocie jest wspomniana sieć. Możliwe, że zmiana „na stołku” prezesa spółki P4, który w ubiegłym roku objął Jean-Marc Harion, wymusiła na firmie nieco inne podejście do szeroko pojętej komunikacji i PR. Tak możemy wnioskować na bazie aktualnie powoływanego zespołu.
5G Ready w Play to ściema roku – tak twierdzi rzecznik Orange. Czy ma rację?
Skoro jesteśmy już przy zespole, warto poświęcić chwilę na kwestie czysto personalne. Na czele Departamentu Komunikacji Play stanie Małgorzata Zakrzewska, która działa w strukturach firmy od 13 lat. Podlegający jej członkowie zespołu to Marcin Gruszka, Ewa Sankowska-Sieniek, Matylda Walewska-Romanowska, Katarzyna Tajak-Pietrowska i Witold Tomaszewski. Naturalnie każde z nazwisk będzie podlegało Pani Zakrzewskiej.
Odnoszę wrażenie, że przez powstanie Departamentu Komunikacji oraz opisywane zmiany personalne, PR w Play stanie się nieco sztywny, a może nawet skostniały. Mam nadzieję się mylić. Jak będzie, pokażą najbliższe miesiące, w których poznamy efekty nowej strategii Fioletowych.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.