Klienci ING Banku Śląskiego korzystający z Asystenta Google otrzymali właśnie możliwość dokonywania szybkich przelewów, generowania kodu Blik oraz sprawdzania stanu konta z pomocą funkcji głosowych. To pierwszy polski Bank w ten sposób współpracujący z asystentem.
Oficjalna dostępność usługi Asystenta Google w Polsce została ogłoszona na początku stycznia tego roku. Od tego czasu nowości w usłudze wprowadzane są niemal lawinowo i nie pamiętam tygodnia, w którym aplikacja nie doczekałaby się nowych funkcji czy istotnych usprawnień.
To cieszy, ale nie spodziewałem się tego, że w stosunkowo krótkim czasie od debiutu Asystenta na naszym rynku będziemy mogli za jego pośrednictwem zarządzać kontem bankowym. To jednak dzieje się tu i teraz i w moim odczuciu ograniczona funkcjonalność rozwiązania nie jest żadną przeszkodą, a raczej polem do dalszego rozwoju narzędzia.
Co ING Bank Śląski robi w Asystencie Google?
Asystent od Google potrafi nas obudzić, przypomnieć o odebraniu leków z przychodni, a nawet stworzy dla nas listę zakupów. Aplikacja sprawdzi nasze wiadomości, odnajdzie najszybszą drogę do sklepu oraz zamówi dla nas jedzenie. Możliwości narzędzie ogranicza w zasadzie tylko wyobraźnia. Fakt, użytkownicy systemu iOS mają nieco mniejsze pole do popisu, jednak i oni mogą cieszyć się większością funkcji dostępnych w Androidzie. Wszystko dzięki temu, że gros funkcji Asystenta wprowadzana jest do usługi niezależnie od platformy.
Świetnym przykładem będzie tutaj integracja Google Assistant z ING Bankiem Śląskim. W ramach współpracy instytucji z aplikacją Google’a, klienci banku będą mogli skorzystać z kilku komend pozwalających realizować przelewy w ramach własnych kont, sprawdzać saldo oraz generować kod Blik do płatności.
Jedynym wymogiem technicznym jest konieczność użytkowania smartfonach z systemem Android w wersji nie niższej niż 5.0. Nieco „zalatuje” mi to dyskryminacją userów iOS-a. Pozostaje mieć więc nadzieję, że dostępność nowej funkcji Asystenta pojawi się w niedługim czasie także na iPhone’ach. Przejdźmy do konkretów, czyli komend, które warto wykuć na pamięć. Oczywiście pod warunkiem, że zamierzacie korzystać z rozwiązania.
OK Google, wyszukaj przelew w Moje ING mobile
Za pomocą powyższej komendy możemy w prosty sposób wykonać tak zwany szybki przelew pomiędzy własnymi rachunkami. Pytanie o wysokość kwoty (50, 100, 200 zł) pojawi się na ekranie Asystenta.
OK Google, wyszukaj saldo w Moje ING mobile
Tutaj, jak się pewnie domyśleliście, będzie można sprawdzić stan konta, który użytkownik ustawił na ekranie widocznym przed zalogowaniem. Jeśli mój bank wspierałby taką funkcję, z pewnością korzystałbym z niej często, a nawet bardzo często. Wygodny dostęp za pomocą nawigacji głosowej zwyczajnie do mnie przemawia.
OK Google, wyszukaj blik w Moje ING mobile
Wielokrotnie zdarzało mi się już płacić Blikiem, z którego korzystałem przed wprowadzeniem Apple Pay do banku, z którego usług korzystam. To naprawdę wygodna metoda płatności, dlatego też miło, że pojawiła się w Asystencie Google, a uściślając — w jego części dedykowanej ING. Kod Blik, podobnie jak w przypadku aplikacji mobilnej zachowuje ważność przez 2 minuty, więc chcąc dokonać płatności, nie warto specjalne z nią zwlekać.
Czy chcielibyście, aby Asystent obsługiwał także przelewy na zewnętrzne konta? A może brakuje wam innej funkcji związanej z bankowością ING Banku Śląskiego?
Zdecydowana zmiana na lepsze: odpowiedzi w Asystencie Google zmieniają wygląd
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.