Choć Apple ostatnimi czasy prezentuje dość słabą formę w segmencie smartfonów, to jest taka działka urządzeń mobilnych, w której koncern z Cupertino czuje się jak ryba w wodzie. Mowa o smartwatchach, bo w tym segmencie Apple masakruje konkurencję.
Topniejąca sprzedaż iPhone’ów sprawia, że Apple musi szukać alternatywnych dróg do tego, by zasypać powstającą dziurę w finansach firmy. Jednym z pomysłem jest stawianie na różnego rodzaju usługi, takie jak Apple Music, Apple TV+ czy Apple Arcade, ale wygląda na to, że część strat udanie skompensuje aktywność koncernu z Cupertino na rynku urządzeń ubieralnych.
Apple… i długo, długo nic
Firma analityczna Counterpoint Research przedstawiła bowiem statystyki dotyczące udziałów poszczególnych firm na rynku inteligentnych zegarków i co tu dużo mówić – kolejny kwartał z rzędu Apple nie ma sobie równych w tym temacie.
Koncern z Cupertino posiada bowiem aż 35,8% udziałów w rynku i choć w tabelkach wygląda to niezbyt efektownie (wzrost o 0,3% względem Q1 2018), to w praktyce Apple zarobiło aż o 49% więcej od pierwszego kwartału 2018 roku. Potwierdzają to zresztą wyniki finansowe Apple zawarte w raporcie za pierwsze trzy miesiące 2019 roku.
Tim Cook poinformował, że Apple Watch wygenerował przychód na poziomie 5,1 miliarda dolarów, co oznacza, że przy stosunkowo niewielkim wzroście udziałów w rynku firma jest w stanie nałożyć jeszcze większa marżę na swoje smartwatche i zarobić zdecydowanie więcej niż wcześniej. I nic nie wskazuje na to, by sprzedaż zegarka z logiem nadgryzionego jabłka miała zwolnić.
Co równie ważne, Tim Cook i spółka wcale nie muszą oglądać się za siebie, bo konkurencja jest hen, daleko z tyłu. Drugie miejsce zajmuje Samsung z 11,2% udziałów (wzrost 0 3,9%), a podium zamyka imoo (9,2%). Kolejne pozycje zajmują: fitbit, Huami, Huawei, Fossil i Garmin. Reszta stawki jest więc piekielnie rozdrobniona i choć każdy wykroił dla siebie swój mały kawałek tortu, to ewidentnie nie ma (i raczej nie będzie) mocnych na Apple.
Cóż, przynajmniej w tym segmencie urządzeń elektronicznych gigant z Cupertino może czuć się prawdziwym liderem.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.