>
Kategorie: Apple Wearables

Apple odbija sobie słabą sprzedaż smartfonów niszcząc rywali na rynku smartwatchy

Choć Apple ostatnimi czasy prezentuje dość słabą formę w segmencie smartfonów, to jest taka działka urządzeń mobilnych, w której koncern z Cupertino czuje się jak ryba w wodzie. Mowa o smartwatchach, bo w tym segmencie Apple masakruje konkurencję.

Topniejąca sprzedaż iPhone’ów sprawia, że Apple musi szukać alternatywnych dróg do tego, by zasypać powstającą dziurę w finansach firmy. Jednym z pomysłem jest stawianie na różnego rodzaju usługi, takie jak Apple Music, Apple TV+ czy Apple Arcade, ale wygląda na to, że część strat udanie skompensuje aktywność koncernu z Cupertino na rynku urządzeń ubieralnych.

Apple… i długo, długo nic

Firma analityczna Counterpoint Research przedstawiła bowiem statystyki dotyczące udziałów poszczególnych firm na rynku inteligentnych zegarków i co tu dużo mówić – kolejny kwartał z rzędu Apple nie ma sobie równych w tym temacie.

Koncern z Cupertino posiada bowiem aż 35,8% udziałów w rynku i choć w tabelkach wygląda to niezbyt efektownie (wzrost o 0,3% względem Q1 2018), to w praktyce Apple zarobiło aż o 49% więcej od pierwszego kwartału 2018 roku. Potwierdzają to zresztą wyniki finansowe Apple zawarte w raporcie za pierwsze trzy miesiące 2019 roku.

Tim Cook poinformował, że Apple Watch wygenerował przychód na poziomie 5,1 miliarda dolarów, co oznacza, że przy stosunkowo niewielkim wzroście udziałów w rynku firma jest w stanie nałożyć jeszcze większa marżę na swoje smartwatche i zarobić zdecydowanie więcej niż wcześniej. I nic nie wskazuje na to, by sprzedaż zegarka z logiem nadgryzionego jabłka miała zwolnić.

Co równie ważne, Tim Cook i spółka wcale nie muszą oglądać się za siebie, bo konkurencja jest hen, daleko z tyłu. Drugie miejsce zajmuje Samsung z 11,2% udziałów (wzrost 0 3,9%), a podium zamyka imoo (9,2%). Kolejne pozycje zajmują: fitbit, Huami, Huawei, Fossil i Garmin. Reszta stawki jest więc piekielnie rozdrobniona i choć każdy wykroił dla siebie swój mały kawałek tortu, to ewidentnie nie ma (i raczej nie będzie) mocnych na Apple.

Cóż, przynajmniej w tym segmencie urządzeń elektronicznych gigant z Cupertino może czuć się prawdziwym liderem.

źródło

Amadeusz Cyganek

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Cienki jak brzytwa, mocny jak tur. Taki będzie Mini flagowiec, którego kupisz w Polsce

Oppo Find X8 Mini będzie bardzo smukłym smartfonem, który do tego nie zrezygnuje z wielkiej…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Ulefone

1″ aparat, 16 GB RAM, 1 TB, 120 Hz ekran i 120W ładowanie we flagowcu z 2 ekranami i baterią 10600 mAh. Po co Ci droższy smartfon?

Ulefone Armor 28 Ultra rozbił bank. Smartfon ma 16 GB RAM, MediaTeka Dimensity 9300+, 1…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony

Samsung jest 100 lat za Chińczykami. Liczby pokazują dominację Huawei, vivo i Honora

Choć może się to wydawać niesłychane, Huawei dominuje na rynku smartfonów. Składane telefony w Chinach…

22 lutego 2025
  • Promocje

Najbardziej opłacalny Samsung w Polsce staniał tak bardzo, że niedługo zaczną dodawać go do płatków

Samsung Galaxy M35 5G ma nową cenę w Polsce. Teraz najbardziej opłacalnego Samsunga kupisz u…

22 lutego 2025
  • Apple
  • Newsy
  • Telefony

iPhone 17 Air znów zawodzi. Nie będzie taki, jakbyśmy chcieli

Świeżutki iPhone 17 Air jednak nie będzie taki, jak się spodziewaliśmy. Jego rozmiary mogą niestety…

22 lutego 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

Nowa Motorola już na horyzoncie. Producent spieszy się z premierą

Motorola Razr 60 przed premierą zdradza pierwsze detale specyfikacji technicznej. Tańsza składana Motorola przynosi dobre…

22 lutego 2025