Zgodnie z wieloma doniesieniami Spotify zdecydowało się zaprezentować pierwsze w swojej ofercie rozwiązanie sprzętowe. Sęk w tym, że nie jest to typowo konsumencie urządzenie, które będzie można kupić lub zamówić w sklepie. Czy więc jest Car Thing?
O tym, że Spotify szykuje dla swoich fanów fizyczne urządzenie, mówiło się od dawna. Co jakiś czas w internecie pojawiały się spekulacje na temat tego, czym będzie rzeczony sprzęt. W grę wchodziło kilka opcji, z których najczęściej wymieniano przenośny głośnik Bluetooth, odtwarzacz sportowy oraz system integrujący serwis z autem. Car Thing, czyli nowemu rozwiązaniu Spotify najbliżej jest do ostatniego z wymienionych pomysłów. Do rzeczy.
Czym jest Car Thing od Spotify?
Według włodarzy serwisu Amerykanie spędzają rocznie 70 miliardów godzin za kierownicą. Sporo, dlatego też nie powinno dziwić nikogo to, że Spotify chce sprawdzić preferencje muzyczne kierowców i dopasować do ich wymagań usługę. W celu realizacji tegoż przedsięwzięcia usługodawca zdecydował się stworzyć Car Thing, niewielkie urządzenie, które wybrani kierowcy zamontują w gnieździe zapalniczki samochodowej.
Wybrańcy to idealne określenie na osoby, które będą mogły dołączyć do całego procesu. Okazuje się, że nieliczni testerzy zostaną wyłonieni z grona amerykańskich subskrybentów Spotify Premium. Jeśli więc łudzicie się, że takowa możliwość wystąpi na naszym polskim podwórku, możecie porzucić nadzieję. Niemniej, warto poznać głębiej pomysł serwisu.
Urządzenie zamontowane do zapalniczki będzie powiązane z konkretnym kontem użytkownika Spotify. Sterowanie będzie odbywać się za pośrednictwem komend głosowych aktywowanych poprzez wypowiedzenie odpowiednich słów. Na niewielkim ekranie zostaną wyświetlone najważniejsze informacje o aktualnie odtwarzanym utworze.
Apple na celowniku Unii Europejskiej. Spotify oskarża firmę o praktyki monopolistyczne
Niemniej, celem powstania Car Thing nie jest zapewnienie rozrywki konkretnemu kierowcy, a zebranie odpowiedniego zestawu informacji o preferencjach tej grupy użytkowników Spotify. Na bazie zebranych danych firma zdecyduje się bądź nie, na wprowadzenie nowych funkcji dla osób podróżujących autami.
Uważacie system rekomendacji playlist w Spotify za skuteczny?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.