Nokia w spocie reklamowym przedstawia funkcje automatycznej regulacji jasności, która działa nieprawidłowo. Błąd, za który ktoś beknie czy sprytna próba zainteresowania znudzonych konsumentów?
Dawno się tak nie ubawiłem. W jednej z nowszych „reklam” Nokii firma reklamuje funkcję, która w smartfonach jest obecna od lat. Sęk w tym, że w spocie została ona ujęta w odwrotny od oryginalnego sposób. Zobaczcie sami.
Nokia rozjaśnia ekran, kiedy jest ciemno
W pierwszej chwili nie mogłem opanować śmiechu, jednak po chwili zacząłem się zastanawiać. Skoro reklama, w której prezentuje się niepoprawnie działającą funkcję, nie została usunięta przez Nokię, nie ma mowy o przypadkowym niezamierzonym działaniu, czyli błędzie.
W spocie widzimy smartfon, którego ekran przygasa w jasnym oświetleniu i rozjaśnia się w ciemności. Dokładnie odwrotnie od działania rzeczywistej funkcji adaptacyjnej regulacji jasności ekranu. Faktycznie wygląda to zabawnie i prowokuje do rozważań i rozmów na temat tego, czy firma popełniła gafę. Czyżby właśnie taki efekt chciała uzyskać Nokia?
https://www.instagram.com/p/Bxz002SBsMp
Smaczku dodaje fakt, iż reklama pojawiła się na Instagramowym profilu firmy, który łatwiej przyswaja nieco swobodniejsze formy. Obstawiam więc, że nie mamy tutaj do czynienia z błędem. Niemniej, dyskusja tocząca się w serwisie Reddit pokazuje, że zdania na ten temat są mocno podzielone.
Sam fakt reklamowania przez HMD Global funkcji znanej od lat nie jest niczym złym. Firma może celować swoim „poradnikiem” w osoby starsze lub klientów, którzy wybierają budżetowe smartfony. Wbrew pozorom nie każdy tani telefon został wyposażony w adaptacyjną regulację jasności ekranu. Nie widzę więc większego powodu do naśmiewania się z firmy za skupianiu uwagi na „przestarzałym ficzerze”.
Przetestowałem zamiennik Sklepu Play na smartfonie Huawei. Aptoide jest niezłe, ale ma swoje wady
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.