Huawei odnosi sukcesy nie tylko na polu smartfonów, ale także w segmencie inteligentnych gadżetów pokroju zegarków oraz opasek sportowych. Najnowszy raport IDC wskazuje Huawei jako lidera polskiego rynku, któremu w ciągu roku udało się czterokrotnie powiększyć swój udział w rynku.
Huawei jest obecnie drugim największym producentem smartfonów na świecie – w gospodarczym wyścigu udało się znacznie prześcignąć Apple, ale przed Chińczykami widnieje jeszcze Samsung, do któremu producentowi brakuje jeszcze około 3.5% udziału w kwartalnej sprzedaży.
Jak się jednak okazuje, Huawei pnie się w górę nie tylko po szczeblach mobilnej drabinki, ale także zdobywa coraz więcej przestrzeni w sekcji sprzętów typu wearables, czyli prościej mówiąc, opasek sportowych oraz zegarków.
Huawei liderem gadżetów w Polsce
Nowe dane z agencji IDC stawiają Huawei na pozycji lidera polskiego rynku z udziałem w sprzedaży na poziomie aż 32% w pierwszym kwartale 2019. Aby uzmysłowić sobie rozrost marki, warto spojrzeć na dane z analogicznego okresu sprzed roku, kiedy to Huawei posiadał tylko 7% na polskiej arenie.
Czterokrotny wzrost udziału procentowego w dwanaście miesięcy to solidny rezultat, ale prawdziwa rewolucja nastąpiła dopiero na przełomie 2018 i 2019 roku – z wyniku 12% w ostatnim kwartale zeszłego roku Huawei udało się niemal trzykrotnie powiększyć swoje udziały.
Polscy konsumenci okazali się przyjaźnie nastawieni do Huawei, jednak nie we wszystkich regionach świata sytuacja producenta przedstawia się tak kolorowo – w globalnym rankingu Chińczycy zajmują trzecią lokatę, tracąc ponad 3% do Xiaomi oraz niemal 16% do Apple.
Warto jednak zauważyć, że kolejne triumfy na rynku gadżetów to jedynie kwestia czasu, gdyż Huawei odnotowało rokroczną nadwyżkę udziałów na poziomie 282%. Żadnej innej marce nie udało się dojść do takiego poziomu, chociaż wartym uwagi jest także wynik Samsunga z rocznym wzrostem 151%.
W raporcie znalazły się także liczby sprzedanych modeli. Według danych globalna sprzedaż Huawei w pierwszym kwartale wyniosła 5 milionów urządzeń, z czego 3,9 miliona to inteligentne opaski Smart Band, a 1 milion to zegarki Huawei Watch GT.
Źródło: informacja prasowa
Ceny w sklepach
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.