Facebook wprowadza nowy sposób automatycznego sortowanie wpisów pod postami na fanpage’ach i profilach. Ranking komentarzy ma uczynić sekcję przejrzystszą i przyjemniejszą w odbiorze.
Korzystacie z Facebooka? Głupie pytanie, z pewnością przeważająca cześć czytelników zagląda do niebieskiego medium społecznościowego przynajmniej kilka razy dziennie. Owszem, można bez niego żyć, ale wbrew pozorom, może to komplikować życie, zamiast je ułatwić. Ot, znak czasów.
Zgodzicie się chyba, że komentarze stanowią jeden z najważniejszych elementów społecznościówki Zuckerberga, który jest jednocześnie najbardziej „niewdzięcznym” miejscem w sieci. Odsianie z bagna istotnych dla nas wpisów, nie jest zadaniem łatwym, ale niebawem może się takim stać. Włodarze Facebooka zdecydowali się zrobić porządek z sekcją, do którego to celu wprowadzają ranking komentarzy na profilach i fanpage’ach.
Ranking komentarzy, a skuteczność
Facebook algorytmami stoi. Wiemy to nie od dziś, ale serwis stara się opierać na nich coraz to nowsze elementy usługi. Tym razem za cel obrano sobie usprawnienia sekcji komentarzy, w której panuje, mówiąc kolokwialnie, niesamowity bałagan.
Chcąc dostać się do interesujących wpisów, musimy niekiedy przebrnąć przez ogrom żartów, nienawistnych wpisów lub komentarzy niezwiązanych z tematem. Odnalezienie pożądanej treści w celu wejścia w interakcję z nią, bywa uciążliwe. Koniec końców często porzucamy pomysł dołączenia do dyskusji, co spowodowane jest jej pozornie niską jakością.
Żyjemy w bańce informacyjnej — personalizacja treści ma ciemną stronę
Facebook chce to zmienić i w tym celu wprowadza specjalny system rankingu komentarzy. Administratorzy stron będą mogli uruchomić narzędzie, kiedy tylko FB udostępni im taką możliwość. Na pierwszy ogień mają pójść popularne fanpage oraz zweryfikowane profile. Jak dokładnie działa ranking?
Wszystko opiera się o analizę elementów takich jak interakcje z danym komentarzem, polubienia i odpowiedzi. W teorii powinno to odsiać nieistotne wpisy od tych wartościowych. Sądzę jednak, że praktyka w tym konkretnym przypadku będzie bardzo daleka od teorii. Często to właśnie „śmieciowe” komentarze dostają najwięcej reakcji tudzież odpowiedzi. Wobec tego śmiem wątpić w skuteczność nowego narzędzia Facebooka.
Jak myślicie, czy ranking komentarzy poprawi ich jakość?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.