Pod koniec marca informowaliśmy Was, iż niedługo możemy być świadkami wojny patentowej między Yahoo! i Facebookiem. Pierwsza korporacja złożyła przeciw drugiej pozew, na co imperium Marka Zuckerberga odpowiedziało zakupem patentów IBM. Na dalszy rozwój wydarzeń nie trzeba było długo czekać.
Facebook złożył w sądzie pozew przeciw Yahoo!, w którym oskarżono firmę o naruszenie patentów związanych z technologiami reklamy online. Mowa m.in. o reklamach na stronie głównej konkurenta, wykorzystywaniu serwisu Flickr oraz systemu C.O.R.E dobierającego wiadomości w zależności od interesu użytkownika.
Pozew Yahoo! został złożony w połowie marca. Firma oskarżyła Facebook o naruszenie 10 patentów. Przedstawiciele największej na świecie sieci społecznościowej wyrazili wówczas swoje rozżalenie z takiego obrotu sprawy i przypomnieli, że obie korporacje przez długi czas były partnerami biznesowymi. Stanowisko Facebooka zostało skwitowane bardzo Yahoo! krótko: to jedynie cyniczna próba odciągnięcia sądu od słabych miejsc swojej obrony.
Obserwatorzy rynku nie mają wątpliwości co do dwóch kwestii: Yahoo! nie wybrało okresu na składanie pozwów przypadkowo – Facebook niedługo wkroczy na giełdę, a czas ten uznawany jest za dość newralgiczny dla każdej firmy. Kwestia numer dwa to dlugość trwania sporu – wojna patentowa może w tym przypadku potrwać dość nawet kilka lat…
Źródło: Astera
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.