Z roku na rok nabywamy coraz więcej inteligentnych gadżetów, spośród których najliczniejszą grupę stanowią smartwatche. Elektroniczne czasomierze goszczą na nadgarstkach znaczącej liczby maniaKów, a niektórzy producenci sprzedają ich więcej niż rywale smartfonów.
Statystyki mówią jedno – inteligentne zegarki to przyszłość mająca odzwierciedlenie w liczbach sprzedanych egzemplarzy na całym świecie. W najnowszym raporcie agencji Strategy Analytics obserwujemy wyraźny wzrost dystrybucji elektronicznych czasomierzy w porównaniu do wyników z poprzedniego roku.
Wzrasta popularność smartwatchów
Dane mówią, iż najwięcej zegarków sprzedaje Apple, co potwierdza 5,7 milionów rozesłanych Apple Watch’ów w drugim kwartale. To o niemal dwa miliony więcej w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku. Jednocześnie, Apple sprzedaje więcej smartwatchów niż… Sony smartfonów – japoński twórca sprzedał w drugim kwartale tylko 900 tysięcy telefonów.
Zaraz za Apple plasuje się Samsung, któremu dogonienie amerykańskiego rywala zajmie jeszcze kilka lat – kwartalny wynik koreańskiego molocha to dwa miliony sprzedanych zegarków z serii Galaxy Watch i Gear, czyli ponad dwukrotnie więcej w porównaniu z 2018 rokiem. W efektywnej dystrybucji może Samsungowi pomóc premiera modelu Galaxy Watch Active 2.
Na ostatnim miejscu podium znalazła się marka Fitbit, która specjalizuje się w zegarkach i opaskach sportowych. Jej wynik to 1,2 miliony, co oznacza jedyny spadek w tabeli – w drugim kwartale zeszłego roku firma sprzedała o 100 tysięcy gadżetów więcej.
Co kryją w sobie inteligentne zegarki?
Pomimo tego iż smartwatche prawdopodobnie nigdy nie przebiją sukcesu smartfonów, ich popularność będzie wzrastać w coraz szybszym tempie – powodów tego zjawiska jest wiele, a jednym z nich jest świadomość zdrowego stylu życia, o której słyszymy w mediach.
Zegarki są wprost stworzone dla osób aktywnych, gdyż są małe, lekkie, łatwo przenośne i posiadają funkcje szybkiego dostępu – krokomierz, licznik dystansu, monitorowanie stresu i wysiłku, a także nawigację GPS. Smartfony potrafią nawet więcej, ale niestety nie możemy ich umieścić na nadgarstku bez dodatkowych akcesoriów.
Po drugie, paleta technologii stosowanych w zegarkach cały czas się rozszerza, co ma wpływ na potencjalnego kupującego. Smartwatchem wyposażonym w NFC zapłacimy w sklepie, a wieloma pozostałymi skontrolujemy zalegające powiadomienia na smartfonie oraz nawet wykonamy połączenie telefoniczne.
Nie bez znaczenia jest także eleganckie lub sportowe wzornictwo, przez co każdy maniaK może wybrać smartwatch dla siebie. Wzrost ich sprzedaży jest więc nieunikniony i powinniśmy się z tego cieszyć – im więcej zegarków będzie dostępnych na rynku, tym szybciej ich ceny poszybują w dół.
Polecamy nasz tekst:
Galaxy Watch Active 2 oficjalnie. Na tego smartwatcha patrzy się z zapartym tchem
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.