iPhone 6s i 6s Plus to smartfony, które zadebiutowały już kilka lat temu. Teraz jednak Apple uruchamia nowy program naprawczy, skierowany dla tych modeli. Wszystko przez to, że niektóre urządzenia mogą działać problematycznie.
iPhone 6s z problemami do naprawy
Okazuje się, że część smartfonów Apple iPhone 6s i iPhone 6s Plus były niedawno produkowane w sposób wadliwy. Usterka miała bowiem powodować problemy z poprawnym uruchamianiem wyżej wspomnianych smartfonów. Apple informuje, że powodem takiego zachowania jest wada techniczna jednego z komponentów.
Najnowsza akcja serwisowa ma na celu jego wymianę, tak by działał zawsze prawidłowo i objęła podobno niewielkie grono urządzeń. Na pewno jednak warto z niej skorzystać. Trzeba tylko zwrócić uwagę na to, czy dany smartfon kwalifikuje się do naprawy.
iPhone 6s i 6s Plus – szczegóły naprawy
Apple uruchomiło właśnie nowy program naprawczy, z którego mogą skorzystać posiadacze smartfonów wyprodukowanych całkiem niedawno. Bezpłatna naprawa jest dostępna dla posiadaczy iPhone’a 6s i 6s Plus, które zostały sprzedane pomiędzy październikiem 2018 roku, a sierpniem 2019 roku.
Program obejmuje smartfony przez maksymalnie dwa lata od pierwszej daty zakupu.
Jak sprawdzić, czy mój iPhone kwalifikuje się do naprawy?
Sytuacja jest bardzo prosta. Wystarczy odnaleźć swój numer urządzenia i na odpowiedniej stronie wpisać go do wskazanego pola. Poniżej instrukcja krok po kroku, jak to zrobić:
- Wejdź tę na stronę Apple.
- Odblokuj iPhone’a i wejdź w Ustawienia > Ogólne > To urządzenie
- W polu Serial Number wpisz numer seryjny swojego urządzenia.
- Kliknij przycisk Submit i poczekaj na informację zwrotną ze strony Apple.
Jeśli Twój iPhone 6s lub iPhone 6s Plus kwalifikuje się do bezpłatnej naprawy to powinna pojawić się na ten temat stosowna informacja. W takim przypadku warto udać się do najbliższego, autoryzowanego punktu sprzedaży i serwisu urządzeń Apple.
W przypadku, gdy naprawiliście niniejszy problem za własne pieniądze to również warto poinformować producenta o takiej sytuacji. Apple zwróci poniesione koszty.
Co zrobić przed oddaniem iPhone’a do naprawy?
Zanim nasz telefon zostanie oddany do naprawy należy zgrać wszystkie informacje w ramach utworzenia kopii zapasowej.
W tym celu mamy dwie opcje do wyboru. Pierwsza z nich to pełny backup do chmury iCloud, która wykonuje się automatycznie w sytuacji, gdy urządzenie jest podłączone do ładowania, zablokowane oraz znajduje się w zasięgu Wi-Fi. Drugi sposób to skorzystanie z programu iTunes. Tutaj wystarczy podłączyć smartfona do komputera i przy pomocy synchronizacji zgrać wszystkie dane.
Następnie warto wyzerować urządzenie w pełni z informacji – tak, jak w przypadku sprzedaży. Po powrocie iPhone’a będzie można bezpiecznie przywrócić wszystkie ustawienia.
Ceny Apple iPhone 6s
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.