Deweloperzy Twittera kilka dni opublikowali na swoim blogu dotyczącym spraw prywatności oświadczenie, mówiące o wykryciu luki w zabezpieczeniach aplikacji serwisu na Androida.
Luka ta umożliwiała nieautoryzowaną kontrolę nad profilami użytkowników – w tym wysyłanie tweetów, wiadomości prywatnych oraz dostęp do niepublicznych informacji.
Było groźnie, choć podobno bez ofiar
Twitter twierdzi, że nie ma dowodów na to, czy ktokolwiek faktycznie wykorzystał tę lukę, ale pomimo tego podejmuje niezbędne środki, by odnaleźć wszelkie takie przypadki i zapobiec im w przyszłości. W zależności od konkretnej wersji systemu i aplikacji Twitter kontaktuje się z osobami, które mogły zostać dotknięte problemem, wysyłając im wiadomości e-mail z dokładnymi instrukcjami odnośnie tego, jak dodatkowo zabezpieczyć swoje konto oraz jak w przyszłości zachowywać pełną ostrożność.
Warto wspomnieć, że użytkownicy telefonów czy tabletów od Apple nie mają się czego obawiać – wersja aplikacji na iOS nie zawierała usterki.
Twitter przeprasza i uspokaja użytkowników
Oczywiście, przedstawiciele Twittera w swoim oświadczeniu piszą również, że jest im bardzo przykro, a także zapewniają, że będą kontynuować intensywną pracę nad bezpieczeństwem danych swoich użytkowników. Ponadto, aby uniknąć utraty zaufania do marki, Twitter informuje, że jeżeli masz pytania odnośnie tego, w jaki sposób chroni on Twoje dane osobowe – możesz zapytać firmę, wypełniając specjalny formularz.
Platforma podeszła do problemu profesjonalnie, starając się mu szybko zaradzić oraz zapobiec powstawaniu podobnych komplikacji w przyszłości. Ponadto firma rozumie, że przez tego typu sytuacje bardzo łatwo jest nadszarpnąć zaufanie użytkowników, czego też skutecznie stara się uniknąć.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.