Choć o nowości wspominano już wcześniej, zmiana trafia do większości użytkowników mobilnej aplikacji Facebook dla Androida i iOS dopiero teraz. Nowe kafelkowe menu z gradientową niebieską kolorystyką wygląda schludnie, ale jest z nim jeden problem.
Zmiany, szczególnie te dotyczące interfejsów w aplikacjach mobilnych przyjmujemy w gruncie rzeczy na dwa sposoby. Cieszymy się z nowości i poznajemy ochoczo krok po kroku nowy sposób nawigacji lub narzekamy na to, że wcześniejsza wersja była ok, a teraz musimy się uczyć wszystkiego na nowo. To, co właśnie serwuje nam mobilny klient Facebooka, zaszufladkowałbym jako element pierwszego scenariusza. Niemniej, nie wszystko jest tu rozwiązane tak, jak powinno być rozwiązane.
Mobilny Facebook i gradientowe niebieskie menu
Lubię nowości, dlatego też przyjąłem nowy interfejs menu aplikacji Facebooka z radością. Szczerze nudziła mnie już standardowa przewijana w dół lista funkcji i doceniam pojawienie się nowego rozwiązania. Po kliknięciu ikonki hamburger menu zobaczymy te same opcje, co wcześniej, jednak będą one posegregowane w białych kafelkach na gradientowym niebieskim tle. Dla mnie jest to szalenie czytelne. Problem w tym, że to jedyny zmieniony element.
Nowość, choć przyjemna, dotyczy tylko i wyłącznie wspominanego menu. W efekcie użytkownik końcowy otrzymuje dość niespójny interfejs, w którym w pierwszej chwili można się zwyczajnie pogubić. Cenię rozwiązania, których UI utrzymywane jest w jednym tonie, dlatego też mam mocno mieszane uczucia co do zaktualizowanej aplikacji Facebooka dla smartfonów. Jednakże odbieram to jako pewnego rodzaju badanie gruntu i jak sądzę, Zuckeberg testuje w ten sposób potencjalne zainteresowanie tego typu interfejsem. Kto wie, może finalnie cała aplikacja będzie wyglądać tak jak zaktualizowany element.
Aplikację Facebooka możecie pobrać za darmo z Google Play i App Store. Nowość powinna być już widoczna zarówno na smartfonach z Androidem, jak i na iPhone’ach.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.