Kilka ładnych miesięcy temu Google nieoczekiwanie zrezygnowało z podawania comiesięcznych statystyk dotyczących udziału poszczególnych dystrybucji Androida na całym rynku. Teraz jednak koncern z Mountain View postanowił pochwalić się wynikami Androida 10 – jak zapewne się spodziewacie, są one nie najgorsze.
Adaptacja nowych wersji na Androida na rynku mobilnym to coś, z czym Google od zawsze miało problem i wraz z biegiem lat kłopoty z wdrażaniem premierowych odsłon tego systemu malały w bardzo niewielkim tempie.
Z tego też powodu koncern z Mountain View postanowił zawiesić publikację oficjalnych statystyk dotyczących popularności poszczególnych dystrybucji Androida, bo zwyczajnie nie było się czym chwalić.
Teraz firma postanowiła podzielić się z nami szczyptą informacji na ten temat i – jak zapewne się spodziewacie – są one dobre dla Google (inaczej trudno byłoby oczekiwać ich publikacji).
Nie są one niestety tak szczegółowe, jak obserwowaliśmy jeszcze rok temu, ale i tak dają pewien pogląd na to, jak Android 10 przyjmuje się na smartfonach.
Nowe Androidy szybciej trafiają na smartfony. Ale do ideału wciąż daleko
Okazuje się, że Google jest coraz bardziej skuteczne we wprowadzaniu nowych dystrybucji Androida na urządzenia mobilne – po 300 dniach od debiutu, Android 10 trafił bowiem na około 400 milionów smartfonów.
To wynik znacznie lepszy od poprzednich wersji „robocika”, bowiem w tym samym okresie Android 9 Pie pojawił się na około 290 milionach urządzeń, z kolei Android 8.0 Oreo – tylko na nieco ponad 100 milionach.
Różnica jest więc zauważalna – to oznacza, że koncern z Mountain View po prostu skuteczniej wymusza preinstalowanie systemu Android 10 na nowych urządzeniach, a także ułatwia poszczególnym producentom szybką aktualizację do nowej wersji.
Warto jednak pamiętać, że sytuacja jest jednak daleka od ideału – program Android One, mający znacznie zwiększyć szybkość update’u systemu Google, okazał się w wielu przypadkach kompletnie bezwartościowy, a biorąc pod uwagę fakt, że ostatnie statystyki koncernu mówią o liczbie około 2,5 miliarda aktywnych urządzeń z Androidem, to 400 milionów sprzętów z „dziesiątką” nadal nie robi zbyt wielkiego wrażenia.
Trzeba jednak wprost stwierdzić, że Google cały czas podąża w dobrym kierunku.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.