Stało się to, o czym informowaliśmy Was jakiś czas temu – Play zwieńczył dzieła i właśnie stał się właścicielem jednego z największych rodzimych, wirtualnych operatorów, czyli Virgin Mobile. Jeśli nie wydarzy się nic szczególnego, to można śmiało zaryzykować tezę, że właśnie dokonała się największa transakcja na rynku telekomów w 2020 roku.
W połowie czerwca informowaliśmy Was o tym, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał pozytywną decyzję odnośnie przejęcia Virgin Mobile.
Teraz ta transakcja stała się faktem – Play poinformował, że nabył operatora za kwotę 13,4 miliona euro, co przekłada się na kwotę ok. 59 milionów złotych.
Co prawda nie jest ona ostateczna i może zostać skorygowana, ale – jak to mówią w młodzieżowym slangu – „deal został klepnięty”.
To duża transakcja, która powinna wyjść Play’owi na plus
Tym samym w ręce Play trafia naprawdę smakowity kąsek, bowiem za niezłe pieniądze w jego ręce trafia jeden z największych operatorów wirtualnych w Polsce, którego baza klientów jeszcze wiosną tego roku wynosiła 420 tysięcy osób.
Niestety, to nie pozwoliło spółce na uzyskanie pozytywnego bilansu finansowego, bowiem w zeszłym roku Virgin Mobile Polska wygenerowało stratę netto na poziomie blisko 15 milionów złotych.
Taki solidny zastrzyk abonentów z pewnością przyda się „fioletowemu operatorowi”. Warto jednak pamiętać, że marka Virgin Mobile wcale nie zniknie z polskiego rynku telekomunikacyjnego – jej obecność będzie utrzymana bez zmian i na razie nie są planowane żadne ruchy, jeśli chodzi o ofertę prepaid oraz abonamentową.
To oczywiście szybko może się zmienić, ale raczej trudno spodziewać się w pierwszych miesiącach po przejęciu nerwowych ruchów ze strony właściciela.
Tak czy owak – cała transakcja została zamknięta naprawdę szybko, a cała sytuacja pokazuje, że małym, niezależnym operatorom działających na infrastrukturze „wielkiej czwórki” trudno oprzeć się argumentom finansowym największych telekomów.
Ta sytuacja – wobec pandemii koronawirusa – może postępować właśnie w tym kierunku.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.