Jak dobry jest wyświetlacz w Samsungu Galaxy Note 20 Ultra? Tak dobry, że recenzenci zastanawiają się, co jeszcze można właściwie poprawić w przyszłości. No właśnie – jaka jest przyszłość ekranów w smartfonach?
Wyświetlacz Samsunga Galaxy Note 20 Ultra został przetestowany przez specjalistów z serwisu Display Mate. Spodziewaliśmy się, że to dobra matryca – to samo zresztą stwierdziliśmy w naszym teście. Jeśli ekran to priorytet, to nie ma wątpliwości – król jest tylko jeden.
Zacznijmy od najbardziej imponującej wartości – jasności maksymalnej. W przypadku Galaxy Note 20 Ultra jest to szalone 1600 nitów i wyświetlacz będzie czytelny w każdych możliwych warunkach. To również postęp względem Samsunga Galaxy Note 10+ oraz S20 Ultra, które oferowały nieco ponad 1300 nitów. Mimo tego ma zużywać mniej energii – testy mówią o 16%.
Wszystkie te doniesienia nie są specjalnie podniecające. Taka sama sytuacja ma miejsce w zasadzie co pół roku, bo Samsung wyznacza standardy ekranów w smartfonów i ściga się sam ze sobą. Pytanie, czy nie lepiej postawić na pełne 120 Hz w QHD+, które znajdziemy w OnePlusie 8 Pro.
Pozwolę tu sobie na wolne tłumaczenie z Display Mate. Napisali, że nie ma absolutnie żadnego sensu w windowaniu rozdzielczości wyświetlaczy (Sony ma najwyraźniej odmienną opinię), bo człowiek nie jest w stanie dostrzec różnicy. Brzmi, jak Apple, choć ciężko się z tym nie zgodzić.
Zamiast tego serwis sugeruje, że producenci powinni się skupić na dopracowaniu dynamicznej zmiany kolorystyki w warunkach oświetlenia, które akurat obowiązuje w otoczeniu. Mówiąc w skrócie – wyświetlacze tracą pokrycie skali kolorów wraz ze wzrostem jasności. Czy Samsung posłucha – tego dowiemy się w przyszłości.
Nie samym wyświetlaczem człowiek żyje. Poniżej możesz przeczytać nasz test Samsunga Galaxy Note 20 Ultra. Przekonasz się, czy to nadal najlepszy smartfon z Androidem, jakiego możesz kupić w 2020 roku.
TEST | Samsung Galaxy Note 20 Ultra to piekielnie dobry i gorący flagowiec
Ceny Samsung Galaxy Note20 Ultra
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.