Raport dotyczący sprzedaży smartfonów w Polsce w trzecim kwartale 2020 roku wskazuje potężny wzrost zainteresowania telefonami Xiaomi, bo aż o 157%! Canalyst twierdzi, że Xiaomi było w tym okresie liderem polskiego rynku. Samsung osłabł delikatnie, a Huawei potężnie.
Według nowego raportu Canalys trzeci kwartał 2020 roku był wybitnie udany dla Xiaomi w Polsce. Chiński producent odnotował aż 157% wzrost dostaw smartfonów, co pozwoliło mu zając pierwszą lokatę już drugi kwartał z rzędu!
Udział Xiaomi wyniósł 29%. Tymczasem Samsung musi zadowolić się 27% tortu i pocieszyć się z tego, że spadek sprzedaży wyniósł tylko -3%. To niewiele, zwłaszcza gdy spojrzy się na stratę Huawei.
W trzecim kwartale tego roku dostawy smartfonów Huawei w Polsce spadły o 28%, przez co udział producenta spadł do 17%. To dla firmy musi być szczególnie bolesne doświadczenie, bo jeszcze dwa lata temu to Huawei był na pozycji Xiaomi i wiele wskazywało na to, że zdominuje polski rynek jeszcze bardziej, niż kiedykolwiek Samsung.
Co do pozostałych producentów z TOP5, to tuż za podium mamy Apple, które z 11% rynku może się pochwalić wzrostem o 37%. To zapewne zasługa przecen starszych iPhone’ów w obliczu rychłego pojawienia się następnej generacji.
Stawkę zamyka Lenovo, czyli producent odpowiedzialny za markę Motorola. W jej przypadku też doszło do wzrostu sprzedaży o całkiem solidne 26%, co przełożyło się na 5% rynku.
Canalys udostępniło także statystyki dla całej Europy oraz dla Europy Środkowo-Wschodniej. W obu regionach Xiaomi umocniło swoją pozycję, zaś OPPO zaliczyło brawurowy wzrost, co pozwoliło tej młodej (w naszym regionie) marce zająć piąte miejsce.
Jeśli chodzi o pozostałych producentów, to Samsung praktycznie stoi w miejscu, Apple lekko umacnia się na bogatym Zachodzie i słabnie pozostałej części Europy, a Huawei leci na łeb, na szyję.
Warto pamiętać: Canalys opiera swoje badania na dostawach telefonów do sklepów, a nie realnej sprzedaży klientowi końcowemu. Myślę jednak, że podane wyniki całkiem nieźle podają proporcje, jakie obecnie panują na polskim rynku i Xiaomi albo rzeczywiście pokonało Samsunga, albo jest tego bardzo bliskie.
Informacja prasowa (Canalys via Xiaomi Polska)
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.