LG zdecydowało się właśnie na nowe rozwiązanie, jakim jest tzw. outsourcing produkcji tańszych smartfonów. Ma to pozwolić firmie na rywalizację z chińskimi producentami.
Ciągłe straty
LG nie jest obecnie najbardziej popularnym producentem smartfonów. Firma zostaje mocno w tyle za wieloma chińskimi markami, a także notuje spore straty już od 22 kwartałów!
Sytuacja firmy nie jest łatwa, wszak lepiej od niej radzą sobie między innymi takie marki jak Huawei, Xiaomi, Oppo i Vivo. LG wciąż jednak próbuje wybrnąć z tej sytuacji, najnowszy pomysł firmy zakłada outsourcing.
Firma chce skupić się jedynie na tworzeniu urządzeń klasy premium, a projektowanie i produkcję budżetowych i średniopółkowych smartfonów zlecić producentom ODM (original design manufacture). LG będzie w zasadzie jedynie opatrywać urządzenia swoim logo.
[LG] wie, że konkuruje z chińskimi konkurentami, a nie Apple czy Samsungiem, i stara się zwiększyć wartość swoich modeli z niższej półki w stosunku do ceny, korzystając z ODM, z których korzystają też chińskie firmy
– twierdzi analityk Counterpoint, Tom Kang.
Chińska konkurencja
Taki zabieg ma pozwolić marce na rywalizowanie z chińskimi producentami dzięki obniżeniu nieco ceny swoich urządzeń. Czy los firmy się odmieni, czy LG wraz z HTC czy Sony nigdy nie odbije się od dna? Analitycy nie są w tej w kwestii niestety zbytnimi optymistami.
W portfolio LG znaleźć jednak możemy kilka nowych ciekawych produktów, jak np. LG Velvet czy LG Wing, którego naszą recenzję przeczytasz tutaj:
LG Wing – idealny smartfon dla świadomego użytkownika? Sprawdź, co potrafi!
* Outsourcing (skrót z ang. outside-resource-using) – wydzielenie ze struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa niektórych realizowanych przez nie samodzielnie funkcji i przekazanie ich do wykonania innym podmiotom (Michał Trocki: Outsourcing. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2001)
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.