Facebookowi nie wystarcza już dominująca pozycja w segmencie mediów społecznościowych – teraz firma chce się sprawdzić na poletku urządzeń mobilnych, a konkretniej stale rosnącego segmentu wearables. Mark Zuckerberg i spółka mają pracować nad swoim pierwszym smartwatchem, ale czy jest to projekt skazany na sukces?
Facebook od dawna próbuje zaistnieć na rynku hardware i cóż – na razie wychodzi to co najwyżej średnio. Najbardziej znanym sprzętem jest inteligentny wyświetlacz Facebook Portal, a koncern zdołał także przejąć producenta gogli AR i VR, czyli Oculusa. Jak na możliwości największego serwisu społecznego na świecie – szału nie ma. Ale to może zacząć się zmieniać już niebawem.
W sieci pojawiły się bowiem informacje sugerujące, że Facebook ma pracować nad swoim pierwszym smartwatchem – jego sprzedaż miałaby wystartować w 2022 roku, a całość miałaby bazować na systemie Android, a więc prawdopodobnie platformie Wear OS.
Sprzęt miałby zaoferować rzecz jasna szerokie opcje komunikacji z innymi osobami (z naciskiem na wymianę wiadomości), ale także oferować szerokie opcje zdrowotne czy też związane z utrzymywaniem zdrowej sylwetki.
Facebook chce własnego OS dla smartwatchów. A to pewnie nie koniec
Co ciekawe, Facebook ponoć ma znacznie większe plany związane z segmentem wearables – gigant społecznościowy ma bowiem mieć w planach stworzenie własnego systemu operacyjnego dla takich urządzeń, który zapewne będzie mocno zintegrowany z portalem społecznościowym.
Co z tych planów wyniknie? Na ten moment nie wiadomo, a Facebook nie komentuje tych rewelacji – można więc spodziewać się, że brak oficjalnego dementi w tej sprawie jest niczym innym, jak ich potwierdzeniem.
Pozostaje nam tylko czekać, bowiem plany Zuckerberga i spółki wyglądają naprawdę ciekawie i wobec coraz większego zainteresowania smartwatchami, taki ruch ma sens.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.