Jakie są najpopularniejsze tablety w 2021 roku? Zgodnie z oczekiwaniami Apple dominuje, a konkurencja może co najwyżej podzielić się resztkami rynku. A który z nich jest wart zakupu?
Tablety w 2020 i obecnym roku przeżyły prawdziwy renesans popularności. Długie przesiadywanie w domu przełożyły się na popyt, który bezbłędnie wykorzystał jeden z producentów. I to przekłada się na sytuację, w której łatwo jest wybrać nowy tablet.
Apple już na początku zeszłego roku kontrolowało 30% całego rynku, a w ciągu roku udało się do tego jeszcze sporo dołożyć. Urósł też Samsung, który nareszcie zauważył, że topowe tablety powinny być – cóż – topowe. Przekłada się to na wzrost, do którego swoją cegiełkę dołożyło również lecące w dół Huawei. Resztą rynku po chińskim gigancie podzielili się Lenovo i Amazon.
Więc jakie są najpopularniejsze tablety, jakie obecnie wybierają klienci? Odpowiedź jest dość prosta – iPad 8 generacji to prawdziwy bestseller, który stanowi 56% dostarczonych przez Apple modeli. Sam go kupiłem i z niechęcią przyznam, że ten niedrogi tablet z 3 GB RAM działa szybciej, niż mój flagowiec z Androidem. Niekoniecznie płynniej, bo ekran ma 60 Hz, ale szybciej. Świetny sprzęt, który gorąco polecam.
Całkiem nieźle sprzedaje się też iPad Air i należy to przypisać świetnemu stosunkowi ceny do wydajności. To coś, czego brakuje w świecie Androida – topowe tablety są świetne, ale też drogie, a te tanie przyciągają uwagę jedynie tych, którzy szukają sprzętu do przeglądania sieci i Netflixa. Średnia półka za bardzo nie istnieje i dopóki Xiaomi nie pokaże swoich modeli, to Apple może dzielić i rządzić.
Nie bez powodu większość z wspomnianych tu modeli znajdziesz w naszym zestawieniu najlepszych tabletów na rynku. Znajdziesz tam opłacalne urządzenia ze wszystkich półek cenowych – od tych za kilkaset złotych do takich, którymi spokojnie da się zastąpić laptopa.
Najlepsze tablety w 2023 roku. TOP-10 tabletów, które szczerze polecam
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe. Jesteśmy Partnerem Amazon i otrzymujemy wynagrodzenie z tytułu określonych zakupów dokonywanych za pośrednictwem linków.