W opublikowanym raporcie najdroższych marek na świecie, w TOP 10 znalazło się miejsce tylko dla jednego operatora komórkowego z Europy. Zdaniem Millward Brown, tym operatorem jest Vodafone z siedzibą w Wlk. Brytanii, który zajął 9 miejsce. W czołówce zestawienia znalazło się też miejsce dla China Mobile.
Pomimo całego kryzysu, ogólna wartość TOP 100 światowych marek wyniosła w badaniach z 2009 roku o 1,7% więcej niż w raporcie z 2008 roku. Pierwszą trójkę nie trudno odgadnąć – króluje Google (warte przeszło 100 mld dolarów, wzrost o 16%), które wyprzedza Microsoft i Coca-Colę.
Ogólnie w setce znajduje się sporo marek powiązanych z branżami IT, telekomunikacją, czy GSM, które są niezwykle innowacyjne. Oczywiście, były i takie marki, które z pierwszej „setki” wypadły. Chodzi przede wszystkim o Forda.
TOP 10 najbardziej wartościowych marek na świecie kształtuje się następująco:
#1 Google
#2 Microsoft
#3 Coca-Cola
#4 IBM
#5 McDonald’s
#6 Apple
#7 China Mobile
#8 General Electric
#9 Vodafone
#10 Marlboro
Warto także zauważyć, iż operatorzy komórkowi odznaczają się zdaniem Millward Brown największym procentowym wzrostem wartości – rzędu 29%. Największe spadki zaś notują w dorocznych raportach branże ubezpieczeń i motoryzacji.
Polecam wszystkim fascynujący raport Millward Brown, do pobrania w pliku PDF z tego linku: Brandz TOP 100 2009 report.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.