Właśnie wchodzą w życie ważne zmiany w Paczkomatach InPost – dzięki interwencji UOKiK klienci w jeszcze łatwiejszy sposób odbiorą swoje przesyłki. Znika m.in. przekierowywanie paczek do odległego automatu.
Polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął w ostatnim czasie pod lupę działania marki InPost. Paczkomaty to jedno z najpopularniejszych i najbardziej lubianych w Polsce rozwiązań, jeśli chodzi o usługi kurierskie. W ostatnim czasie jednak UOKiK otrzymywał sporo skarg od klientów firmy.
Wygodne zmiany w InPost
Ogromna popularność Paczkomatów nad Wisłą szybko przyczyniła się do tego, że maszyny nie są w stanie przyjąć wystarczającej liczby przesyłek. Do tej pory skutkowało to umieszczeniem naszej paczki na dwa dni w Paczkomacie zastępczym wybranym przez InPost. Zwykle automat również znajdował się niedaleko, jednak nie była to reguła.
Dla wielu klientów takie rozwiązanie nie było zbyt wygodne. Jeśli klient nie miał jak dostać się do Paczkomatu zastępczego, zmuszony był czekać kolejne dwa dni, aż paczka zostanie dostarczona do wybranego przez niego automatu.
Wielu konsumentów zgłaszało skargi tę praktykę do UOKiK. Dzięki interwencji Urzędu InPost wdrożył już niezbędne zmiany. Od teraz, jeśli wybrany przez Ciebie Paczkomat jest przepełniony, Twoja paczka trafi na jeden dzień do innego automatu, oddalonego maksymalnie 2 kilometry w linii prostej od pierwotnego. Jeżeli nie zostanie odebrana, następnego dnia trafi do wybranego przez Ciebie początkowo Paczkomatu.
Skargi, które wpłynęły do UOKiK, dały podstawę do wszczęcia postępowania wyjaśniającego. Sprawdziliśmy, czy problemy poruszane przez konsumentów mają miejsce. W trakcie postępowania spółka dostosowała się do naszych zastrzeżeń. Część zmian została już wdrożona, co mogli już odczuć konsumenci korzystający z tych usług.
– poinformował Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Zmiana dotyczy również usługi odbioru paczki z punktów odbioru (sklepów, kiosków). Do tej pory, gdy klient nie miał możliwości odebrania przesyłki (na przykład kiedy sklep był zamknięty) czas przebywania w nim paczki nie wydłużał się. Od początku 2021 roku czas na odbiór przesyłki zostanie wydłużony o 24 godziny za każdy dzień, w którym punkt był nieczynny.
Anulowana zostanie również opłata za weryfikację wymiarów przesyłki (3,68 zł) w sytuacji, w której nadawca wysyła za pośrednictwem Paczkomatów przesyłkę o innych wymiarach, niż wcześniej zadeklarował.
Przeczytaj również
Możesz już kupić efektowne słuchawki OnePlus z dwutrybowym ANC i baterią na 38 godzin!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.