Jak wynika z przeprowadzonego w ostatnim czasie badania MEC Analytics & Insight, na grupie 3365 internetowych respondentów, to mężczyźni częściej decydując się na zakup słuchawki wybierają smartfona, a tym samym większe znaczenie ma stały dostęp do internetu poprzez telefon komórkowy. Warto więc zastanowić się kim tak naprawdę są posiadacze smartfonów oraz do czego je wykorzystują.
Uczestników badania podzielono nie tylko ze względu na płeć, ale również na grupy wiekowe, z czego wynika, że wśród osób w wieku 20 – 24 lata, to płeć piękna (26%) posiada w swojej torebce częściej telefon z dostępem do internetu (smartfon), aniżeli mężczyzna (15%). Rożnicę zacierają się w grupie 30 – 34 lata, jednak po 35 roku życia to własnie mężczyźni dominują. W badaniu brano również pod uwagę aktualnie wykonywany zawód, z czego wynika, że uczennice oraz studentki są częstszymi posiadaczkami smartfonow, jednak w grupie osób posiadających stale źródło dochodu wynika, że na taki gadżet mogą pozwolić sobie częściej panowie.
Przeprowadzono również dogłębną analizę zachowania posiadaczy smartfonów pod kątem czynności wykonywanych w Internecie. W tym wypadku również uwidacznia się podział ze względu na płeć. Zarówno panie jak i panowie wykorzystują smartfony do przeglądania poczty, surfowania w sieci, słuchania muzyki czy też gier. Jednak pewne zagadnienia przypisane są ze względu na częstotliwość, toteż kobiety częściej korzystają z dostępu do portali społecznościowych, komunikatorów, mobilnych rozkładów jazdy czy też z wyszukiwarek internetowych. Mężczyźni zaś częściej wykorzystują smartfona w celu załatwienia spraw finansowych, lokalizacji obiektów czy przeglądania treści dla dorosłych.
Stwierdzono również, że kobiety są mniej skore do doinstalowywania dodatkowych aplikacji (55% – 73%), de facto to mężczyźni deklarowali posiadanie większej ilości zainstalowanych aplikacji bez względu czy jest ona płatna czy darmowa. Panie, jednak nie są już tak chętne do zakupu aplikacji płatnych, toteż decydują się na te darmowe, podczas gdy panowie wydają średnio miesięcznie 10 złotych (41% vs 37%).
źródło: MEC
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.