Hybrydowy samochód elektryczny Huawei AITO M5 wchodzi na chiński rynek. To efekt planów Huawei na rozszerzenie dostępności systemu HarmonyOS – po Huawei do akcji wkroczą kolejni twórcy.
Smartfonowi producenci zaczynają romansować z branżą samochodową – wbrew pozorom ma to wiele sensu, ponieważ dzisiejsze samochody to wielki kawałek elektroniki. Urządzenia musi przecież połączyć oprogramowanie, które od lat jest specjalnością producentów smartfonów.
Samochód elektryczny Huawei AITO M5 zmienia wiele
Huawei od dawna inwestuje w nowoczesne auta, czego efektem jest premiera AITO M5, samochodu hybrydowego współtworzonego razem z firmą SERES. Huawei zapewniło w nim między innymi wsparcie dla systemu HarmonyOS.
Muszę przyznać, że wizja samochodu w pełni połączonego z telefonem Huawei wydaje się niezwykle kusząca – integracja pod wspólną platformą to przede wszystkim oszczędność czasu i nerwów podczas łączności urządzeń. W ramach HarmonyOS sprzęty mają synchronizować się błyskawicznie.
Najtańszy model AITO M5 z napędem na tylną oś kosztuje 250 tysięcy yuanów, czyli około 160 tysięcy złotych, choć w sprzedaży znalazły się także wersje z napędem na cztery koła. W ciągu pięciu dni od premiery swoje zamówienia na M5 złożyło ponad 6 tysięcy klientów – popyt okazał się więc całkiem niezły.
Niemal 16-calowy ekran dotykowy, około 1100 kilometrów na jednym ładowaniu oraz łączna moc dwóch silników (czterocylindrowego 1.5 T i elektrycznego) na poziomie 496 KM to główne cechy samochodu Huawei. Czy Xiaomi i inni twórcy smartfonów, którzy przymierzają się do wydania swoich aut, zdołają przebić swojego konkurenta?
Polecamy:
Elektryczny samochód Xiaomi to początek. Do akcji włączają się inne marki smartfonów!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.