Huawei AITO M5 to samochód hybrydowy współtworzony przez uznanego producenta smartfonów – czy połączenie telefonu z autem ma szansę na powodzenie? Okazuje się, że tak.
Doskonale wiemy, iż producenci telefonów nie tworzą wyłącznie telefonów – Apple wcale od nich nie zaczęło, najpierw produkując komputery, natomiast Xiaomi nigdy się do nich nie ograniczyło, wypuszczając na rynek deski klozetowe, słuchawki i inne gadżety. Podobną strategię przyjęły wszystkie inne firmy.
Huawei AITO M5 nie narzeka na brak popularności
Zdążyliśmy się do tego przyzwyczaić, jednak dotychczas nie sądziliśmy, że smartfonowi giganci mogą chcieć wejść w rynek samochodów. Kultowość Forda i innych marek sprawia, że biznes aut postrzegamy jako bardziej zamknięty i niedostępny.
Stereotyp przełamała ostatnio Tesla, stając się gigantem samochodowej branży. Teraz swoich sił próbuje Huawei, współtworząc kolejny pojazd. AITO M5 jest samochodem hybrydowym z systemem HarmonyOS, który zapewnia bezproblemową łączność i synchronizację pomiędzy urządzeniami Huawei.
Czy to połączenie to klapa? Okazuje się, że nie, bo według zaktualizowanych statystyk samochód zaczął sprzedawać się świetnie. Liczba zamówień wynosiła około 6500 po czterech dniach od premiery – wcześniejsze dane mówiły o ciut niższej puli 6000 zamówień.
To pokazuje jedno: droga do świata czterech kółek jest otwarta dla twórców smartfonów. Już na starcie mają oni znaczącego asa w rękawie, albowiem znają się świetnie na tworzeniu oprogramowania – a to właśnie nim w większości są dzisiejsze auta.
Samochód elektryczny Huawei to świetny przykład dla Xiaomi i konkurentów
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.