InPost planuje przerwę serwisową, która odbędzie się już 4 czerwca. Przez 12 godzin (w ciągu dnia) spora część usług będzie nieaktywna. Paczki odbierzesz, ale nie nadasz nowej. Sprawdź, na jakie ograniczenia w działaniu InPost musisz się przygotować.
Niemal codziennie InPost dostarcza setki tysięcy paczek do tysięcy Paczkomatów na terenie całej Polski. Wiele osób jest przyzwyczajonych do tego, że usługi InPost dostępne są od ręki.
Warto być więc świadomym tego, że już jutro spora część rozwiązań InPost będzie niedostępna. Dlaczego? Już tłumaczę.
InPost zapowiada przerwę serwisową 4 czerwca
Na 4 czerwca InPost zaplanował przerwę serwisową w trosce o bezpieczeństwo i niezawodność naszych systemów informatycznych. Co ważne, nie odbędzie się ona w nocy, tylko w środku dnia. Część usług InPost będzie nieaktywna od 6 do 18, czyli przez 12 godzin.
Zacznijmy jednak od tego, co będzie działało. W czasie przerwy serwisowej będzie można odebrać paczki z Paczkomatu przy pomocy kodu odbioru lub kodu QR oraz wybrać Paczkomat jako opcji dostawy i spośród listy urządzeń dostępnych na wyświetlanej mapie.
Teraz pora na litanię rzeczy, które działać nie będą. Przez przerwę serwisową InPost NIE BĘDZIE MOŻNA:
- tworzyć przesyłek i generować etykiet dla Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek oraz usług kurierskich,
- tworzyć i opłacać przesyłek, generować etykiet i umieszczać paczek w Paczkomatach przy pomocy następujących usług: ShipX, Szybkie Nadania, Szybkie Zwroty, aplikacja InPost Mobile oraz Manager Paczek,
- generować kodów zwrotów dla przesyłek Allegro,
- opłacać paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz Blik,
- przekierowywać przesyłek (Paczkomat i kurier),
- tworzyć paczek za pomocą usługi xFile (Klienci Offline),
- korzystać z formularza reklamacyjnego dla Klientów na stronie inpost.pl.
Niestety, to jeszcze nie koniec niedogodności. W czasie przerwy serwisowej InPost nie wyśle nam komunikatów SMS/e-mail/Push do Klientów/Odbiorców dotyczących m.in. kodów odbioru czy statusów przesyłek, a do tego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www, w aplikacji mobilnej InPost Mobile oraz na platformie WebTrucker.
Pewnym pocieszeniem jest to, że w ramach rekompensaty za niedogodności termin ważności etykiet zostanie wydłużony o czas okna serwisowego, podobnie jak termin ważności odbioru dla paczek oraz ważności kodu zwrotu.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.