Zdetronizowany król mediów społecznościowych chce wrócić na swój tron. Facebook ma zmienić formę, jaka obecnie znamy. Czy Meta obiera dobry kierunek, jakim jest upodobnienie się do TikToka?
- Planowane są ruchy upodobniające Facebook do TikToka.
- Meta ponownie chcę połączyć Facebook z Messengerem.
- Czy Facebook odejdzie od idei łączenia znajomych na rzecz Reels’ów?
Facebook chce upodobnić się do TikToka
Długie lata Facebook obejmował miejsce lidera wśród portali społecznościowych. Wszystko zmieniło się gdy pojawił się TikTok. Zwłaszcza młodsza część społeczeństwa pokochała tę platformę. Czy jest szansa, aby dawny król odzyskał swoje królestwo? Jak chce to osiągnąć?
O zgrozo! W końcu wymyślono jak tego dokonać. Otóż plan jest prosty. Facebook chce wykorzystać mechanizm, który wywindował TikToka na samą górę. Ludzie z The Verge dotarli do notatki Tom’a Alison’a — szefa aplikacji Facebooka. Meta chce zmienić główny kanał FB w stronę opierającą się na rekomendacjach.
W praktyce oznacza to mniej treści od znajomych, a więcej sugerowanych przez aplikację. Podobno priorytetem dalej zostaną informacja od rodziny i przyjaciół, no właśnie podobno …
Zabawna jest chęć ponownego połączenia aplikacji Messengera i Facebooka. Tylko po co kilka lat temu je rozdzielali? Otóż okazało się, że ludzie udostępniają więcej treści za pośrednictwem prywatnych wiadomości niż samego FB. Naprawdę żadna mądra głowa na to nie wpadła?
Końcowym rezultatem ma być odmieniony Facebook zwierający Stories i Reels’y. Celem odświeżonej platformy ma być wprowadzenie najmłodszych z powrotem na FB. Wprowadzenie krótkich filmików do serwisu ma w tym pomóc.
Sam CEO Meta — Mark Zuckerberg powiedział, że ludzie spędzają połowę czasu, oglądając filmiki na Facebooku. To znaczy, że odeszliśmy od pierwotnego założenia strony. Biorąc to pod uwagę, wyznaczony kierunek modernizacji (podobieństwo do TikToka), może nie jest wcale taki zły?
Co do terminu zmian, nie jest jeszcze określona konkretna data. Z pewnością będzie to ciekawa modyfikacja. Nasuwa się jedno pytanie, czy to przyniesie upragniony efekt dla FB?
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.