TikTok testuje szereg usprawnień, które mają nam pomóc lepiej się czuć podczas konsumowania treści. Koniec ze słuchaniem o dietach, śmierci, macierzyństwie czy depresji. Jak nowe rozwiązanie prezentuje się w praktyce?
Social Media potrafią zepsuć nam humor – wie to chyba każdy, kto choć raz zagapił się w ekran swojego smartfona, spędzając na przeglądaniu Instagrama czy TikToka zdecydowanie za długo.
Z tego powodu TikTok prezentuje nowości, które mają nam pomóc zadbać o dobre samopoczucie. O co dokładnie chodzi?
Nowości na TikTok pozwolą poczuć się lepiej?
Pierwsza nowość, to udoskonalone opcje filtrowania, a także zróżnicowanie polecanych nam treści. Do tej pory, jeśli jakiś materiał na TikToku nie przypadł nam do gustu, mogliśmy wybrać opcję „Nie interesuje mnie” – w ten sposób platforma dostawała sygnał, że nie powinna wyświetlać nam podobnych treści.
Teraz TikTok idzie o krok dalej – pozwoli nam wybrać słowa kluczowe dotyczące treści, jakich nie chcemy widzieć na naszej tablicy. To przydatne rozwiązanie, szczególnie jeśli nie chcemy natknąć się na TikToki związane z trudnymi dla nas tematami – a o to na platformie nie jest trudno. Wśród hastagów możemy umieścić słowa związane m.in. ze śmiercią, chorobami, dietą czy macierzyństwem.
Kolejna nowość dotyczy zróżnicowania kontentu, wyświetlanego poszczególnym użytkownikom. Filmy mają być znacznie bardziej zdywersyfikowane pod względem tematycznym. Użytkownicy zobaczą mniej filmów tej samej kategorii, dzięki czemu mogą odkrywać nowe treści i „poszerzać swoje horyzonty”. Rozwiązanie jest obecnie testowane w USA, ale niedługo ma trafić na kolejne rynki.
Sama nie wiem, co o tym myśleć – do tej pory sporą zaletą TikToka było właśnie to, że sami mogliśmy personalizować swoją zakładkę „Dla Ciebie”. Algorytm uczył się naszych preferencji, dzięki czemu mogliśmy oglądać materiały najbardziej dla nas ciekawe. Nie wiem, czy mam ochotę żegnać się z moim psim feedem 😉
TikTok pracuje też nad nowym systemem klasyfikacji treści w oparciu o ich dojrzałość tematyczną. Platforma oceni każde wideo szacując, czy nadaje się on dla widowni w wieku 13-17 lat. Według TikToka to dobre rozwiązanie, aby materiały niedopasowane do wieku nie trafiały do młodszych odbiorców.
W TikToku zawsze dążymy do poprawy doświadczeń związanych z naszą platformą i ulepszania mechanizmów bezpieczeństwa. Rozumiemy, że niektóre treści mogą nie być odpowiednie dla każdego, dlatego nasze narzędzie klasyfikacji kontentu pomoże zmniejszyć prawdopodobieństwo, że najmłodsi użytkownicy TikToka będą narażeni na oglądanie treści, które nie są dla nich wskazane. Mamy w planach dalszy rozwój tej funkcji i w najbliższych miesiącach dodamy nowe opcje, aby zapewnić bardziej szczegółowe filtrowanie treści dla całej naszej społeczności.
– mówi Tracy Elizabeth, Head od Iddue Policy, Bay Hub, TikTok.
Przeczytaj również
W aplikacji Mój Orange już dziś czekają na Ciebie darmowe gigabajty!
Źródło: informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.