Netflix ma problem: w drugim kwartale 2022 roku platforma straciła prawie milion subskrybentów, najwięcej w historii. Mimo to Netflix zanotował wyższy przychód, prawdopodobnie dzięki wyższym opłatom w niektórych krajach.
Netflix to najpopularniejsza platforma streamingowa na świecie i przy okazji także w Polsce, chwaląca się 220 mln subskrypcji.
Liczba klientów Netflixa zaczyna jednak spadać i to z coraz większą dynamiką.
Netflix stracił niemal milion subskrybentów
W najnowszym raporcie finansowym Neflix przyznał się do tego, że w drugim kwartale 2022 roku stracił 970000 subskrybentów, prawie 5 razy więcej niż w poprzednim kwartale.
Netflix pociesza się tym, że według prognoz miało ubyć mu dwa razy więcej klientów, niż w rzeczywistości odeszło. Na dodatek firma może pochwalić się przychodem większym o 200 milionów dolarów.
Jak się łatwo domyślić, najprawdopodobniej jest to zasługa wyższych opłat. Netflix jakiś czas temu podniósł cenę subskrypcji na niektórych rynkach, a to nie koniec starań o pieniądze klientów.
>>>Sprawdź, co oglądać na Netflix
Netflix wprowadza opłatę za współdzielenie konta i nie tylko
Jak ostatnio pisała Monika, Netflix startuje z opłatami za współdzielenie konta. Aktualnie rozwiązanie to testowane jest w kilku krajach, lecz zapewne wkrótce jego zasięg zostanie rozszerzony o kolejne rynki.
Pomysł ten nie spotkał się z ciepłym przyjęciem klientów. W sieci można spotkać wiele opinii mówiących, że dodatkowa opłata za współdzielenie konta = anulowanie subskrypcji.
Nie dziwi mnie takie podejście, gdyż Netflix jest jedną z najdroższych platform streamingowych, więc współdzielenie konta to wygodne rozwiązanie dla klientów. Dodatkowa opłata może użytkowników tylko zniechęcić, a konkurencja nie śpi…
Warto też wspomnieć, że Netflix ma w planach tańszy abonament z reklamami, lecz jego wprowadzenie na pewno nie odbędzie się w 2022 roku, lecz na początku przyszłego roku.
P.S. Tytuł to ironia 🙂
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.