Już dawno nie kupowaliśmy tak mało smartfonów. Europejski rynek potężnie się kurczy. Wyniki za drugi kwartał raczej nie zwiastują rewolucji w cenach i dostępności telefonów. Kto jest największym przegranym?
Spadki na rynku smartfonów są widoczne w każdym regionie świata. Kupujemy ich coraz mniej. Do tego coraz mocniej skłaniamy się ku modelom Samsunga i Apple. Kto wygrał i kto przegrał w Europie w drugim kwartale 2022?
Rynek smartfonów w Europie zaczyna przypominać duopol
Pod koniec 2021 roku wydawało się, że rynek smartfonów w Europie odżywa po pandemii. Ostatni kwartał zakończył się wynikiem 56.6 milionów dostarczonych telefonów. Na początku 2022 roku komuś jednak zachciało się wojować i wszystko poszło w łeb. I dobitnie widać to po wynikach sprzedaży w Q2 2022.
Spadek jest potężny. Na rynek trafiło zaledwie 40 milionów urządzeń. Zupełnie inaczej niż w analogicznym okresie 2021 roku rozkłada się też zainteresowanie poszczególnymi producentami. W ujęciu rocznym najwięcej zyskał Samsung i Apple. Widać jednak, że to zdecydowanie niższe liczby, niż w dwóch poprzednich kwartałach.
Tylko Samsungowi udało się utrzymać ponad 10 milionów sprzedanych telefonów. Daje to 9% wzrost w porównaniu z Q2 2021. Apple zanotowało 3% przyrost. Największym przegranym w ujęciu rocznym jest Xiaomi. To aż 39% mniej niż 12 miesięcy temu. realme niby urosło w rok, ale zerknij na porównanie z Q4 2022. Wtedy sprzedali 3.2 miliona smartfonów. Teraz to zaledwie 1.3 miliona.
Tutaj pojawia się też ciekawostka. Porównanie wyników Samsunga z 2021 roku traci nieco na wartości. Wtedy miał miejsce przestój w ich fabrykach na terenie Wietnamu. Ze względu na to na rynek trafiło rekordowo mało urządzeń. Mówi się nawet o najniższej wartości dostaw w ostatniej dekadzie.
Skoro byliśmy w temacie spadków, to czas na wzrost. Telefony z Androidem zaliczyły poważnego kopa w związku z premierą Snapdragona 8+ Gen 1. Jakie są najwydajniejsze smartfony w lipcu 2022?
Najszybsze smartfony, jakie mogą kupić Maniacy. TOP-10 w lipcu 2022 roku
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.