Apple już niebawem zasypie nas mnóstwem reklam? Jak się okazuje, gigant planuje znacznie zwiększyć dochody z reklam w aplikacjach systemowych, m.in. App Store, Apple Maps czy Apple Podcasts.
Apple to jeden z tych producentów, który raczej stronił od zalewania użytkowników swoich sprzętów reklamami w aplikacjach systemowych. To w najbliższym czasie może się zmienić – producent planuje pewne ważne zmiany.
Apple narzuci nam więcej reklam
Jak się okazuje, Apple ma w planach przynajmniej trzykrotne zwiększenie rocznych przychodów z reklam. Może to oznaczać znacznie większe skupienie się giganta na dostarczaniu nam większej liczby reklam. Nie brzmi to jak dobre wieści.
Jak tłumaczy Mark Gurman z agencji Bloomberg, Apple testuje już dodawanie sponsorowanych wyników w aplikacji Apple Maps. W ten sposób mapy zaproponują nam miejsca, do których możemy wybrać się, będąc w danej okolicy. Nie będą to więc bardzo irytujące reklamy, a raczej pewne rekomendacje. Mimo wszystko bez wątpienia zaburzy to w pewien sposób przejrzystą estetykę map.
Podobne propozycje mają pojawiać się również w aplikacjach Apple Podcasts i Apple Books – choć kto wie, może to dopiero początek zmian.
Gigant zaznacza również, że niebawem zintensyfikuje częstotliwość reklam pojawiających się w sklepie z aplikacjami App Store – te od dawna pojawiały się już w formie rekomendowanych aplikacji. Teraz poleceń pojawi się jeszcze więcej.
Mam nadzieję, że pomimo wprowadzanych zmian, Apple postara się, aby nowe reklamy nie były zbyt natarczywe – w najgorszym wypadku możemy zdecydować się na wybór konkurencyjnych aplikacji. Oby nie było to jednak konieczne.
Przeczytaj również
Pierwszy Xiaomi z aparatem 200 MP pozuje na zdjęciach. Premiera już niedługo
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.