Jesteśmy nieco ponad tydzień po premierze najnowszych smartfonów Apple, czyli iPhone 14. Pojawił się jednak już pierwszy problem i to ze sztandarowymi usługami od amerykańskiej firmy. O co chodzi?
Wiele fanów firmy Apple uważa, że jest ona najlepsza z powodu dopracowania wszystkiego, co wypuści na rynek. Cóż, czasem rzeczywistość to stwierdzenie weryfikuje i nie inaczej jest w przypadku iOS 16 oraz premiery iPhone 14.
iPhone 14 z problemem przy aktywacji iMessage i FaceTime
Problem jest po części związany nie tyle z samym modelem, ile faktem, iż przychodzi z preinstalowanym iOS 16, który jest tutaj winowajcą. Jak zgłaszają użytkownicy, są problemy z aktywacją iMessage oraz FaceTime na iPhone 14.
Dotyczy to wszystkich urządzeń z tej serii. Objawia się to oczywiście niemożnością otrzymania wiadomości czy połączeń oraz paroma innymi wizualnymi aspektami. Co na to amerykańska firma?
Apple szybko zauważyło ten problem i już przygotowało łatkę iOS 16.0.1, która została wydana oficjalnie wczoraj, jednak oczywiście nie wszyscy jeszcze otrzymali powiadomienie dotyczące aktualizacji. Jest także instrukcja, co jeżeli aktualizacja oprogramowania nie naprawi problemu.
Wtedy należy spróbować wejść w ustawienia i sprawdzić, czy linia telefoniczna jest włączona. Następnie wejść w ustawienia – wiadomości – wysyłanie i otrzymywanie, wybrać numer, który ma być wykorzystany w iMessage, otworzyć ustawienia – FaceTime i również wybrać ten sam numer.
Niby mała wpadka, ale jakże istotna
Co by nie mówić, iMessage oraz FaceTime to bardzo ważne funkcje, które promuje Apple już od lat. Ich niepoprawne działanie raczej nie powinno mieć miejsca, ale jak widać, błędy zdarzają się wszystkim firmom.
Przeczytaj także
Ceny w sklepach
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.