Apple wprowadziło do sklepu App Store więcej reklam. Jak będą wyglądać i co oznacza to dla użytkowników?
iOS słynie z tego, że w odróżnieniu od Androida, użytkownicy sprzętów z logo jabłuszka nie są nękani tyloma reklamami, jak to jest w przypadku tych drugich. Z biegiem czasu i inflacją za plecami Apple postanawia jednak zwiększyć nieco intensywność reklam, tak aby żyło nam się nieco mniej przyjemnie. O co dokładnie chodzi?
Jak donosi redakcja Macrumours, od dziś w sklepie App Store z aplikacjami giganta znajdziemy więcej reklam – te zaczną pojawiać się na głównej karcie, a także w sekcji proponowanych apek na dole list poszczególnych aplikacji (tzw. „Możesz też polubić”) .
Co istotne – odróżnienie reklam od pozostałych treści nie będzie trudnym zadaniem. Będą one bowiem jasno oznaczone znaczkiem reklama, a także zawsze będą pojawiać się na niebieskim tle. Tyle dobrze.
Reklamy w App Store pojawiają się globalnie. Wyjątkiem jest jeden kraj – Chiny. Tam wszystko zostaje po staremu
Na tym nie koniec reklam od Apple
Już w sierpniu donosiliśmy, że Apple ma w planach aż przynajmniej trzykrotne zwiększenie rocznych przychodów z reklam do co najmniej 10 miliardów dolarów rocznie.
Te niebawem mają pojawić się również w takich aplikacjach giganta jak Apple Maps, Apple Podcasts czy Apple Books.
Przeczytaj również
Macie moją ciekawość. To pierwszy Huawei od miesięcy, którego zakup byłbym skłonny rozważyć
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.