PKP zapowiada wprowadzenie zupełnie nowej, usprawnionej aplikacji mobilnej Pekapka. Czy to koniec problemów z rezerwacją i kupnem biletów?
Kto kiedyś kupować bilety za pośrednictwem narzędzi udostępnionych przez PKP, ten się w cyrku nie śmieje.
Dobra wiadomość jest taka, że przewoźnik ma pewną autorefleksję na temat działania własnych usług – z tego też powodu nadchodzi nowe.
Pekapka odmieni oblicze PKP?
Końcówka 2022 roku przyniesie nam bowiem nowość w postaci nowej, zupełnie odświeżonej aplikacji mobilnej PKP o całkiem uroczo brzmiącej nazwie Pekapka. Ta zastąpi obecną apkę IC Mobile Navigator, której zdecydowanie daleko do ideału.
IC Mobile Navigator to rozwiązanie sprzed 7 lat, obecnie nieco inaczej konstruuje się aplikacje mobilne, zwłaszcza aplikacje sprzedażowe. Nie tyle chcemy dać nową aplikację, ile zmienić istniejącą, na rozwiązanie, które będziesz szybsze, bardziej wydajne, a także estetyczne
– komentuje wiceprezes PKP Intercity, Tomasz Gontarz.
Co tym razem zaproponuje nam przewoźnik? Nowa aplikacja pozwoli nie tylko na szybszy zakup biletu, ale też m.in. wybór faktury VAT, wymianę biletu czy rezygnację z podróży. Pekapka ma też ułatwić przejazdy osobom z niepełnosprawnościami. Umożliwi też zakup posiłku, co do tej pory możliwe było tylko w oddzielnej aplikacji mWars.
Pekapka ma doczekać się swojej premiery jeszcze w 2022 roku. Obecnie czeka jeszcze na weryfikację ze strony sklepów z aplikacjami Google i Apple. Wiemy już, że możliwa będzie wygodna migracja kont ze starego IC Mobile Navigator.
Całość prezentuje się naprawdę dobrze – miejmy nadzieję, że Pekapka nie rozczaruje tuż po swoim debiucie. Na ten moment zapowiada się ona bowiem na narzędzie, które nareszcie może stanąć na wysokości zadania i ułatwić pasażerom podróż, zamiast jedynie ją utrudniać.
Przeczytaj również
Nie wierzę w to co widzę. Powstaje remake pierwszego Wiedźmina!
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.