Operator sieci Plus został ukarany grzywną w wysokości 40 milionów złotych za działania, które miały na celu wprowadzenie abonentów w błąd, a także wyciągnięcie z ich kieszeni pieniędzy. Poszkodowani klienci mogą już dochodzić swoich praw.
Jeden z polskich operatorów znów znalazł się pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tym razem chodzi o Plusa – ten został ukarany za swoje działania niezgodne z polskim prawem.
Plus ukarany – zapłaci za oszukiwanie klientów
Plusowi Sąd zasądził grzywnę w wysokości aż 40 milionów złotych. Sprawa ciągnie się od trzech lat – już w 2019 roku UOKiK zwrócił uwagę na bezprawne działania zielonego operatora, nakazując zapłacić niemal 40 milionów. Plus odwołał się od tej decyzji, a dziś sprawa miała swój finał w Sądzie Apelacyjnym.
O jakie działania chodzi? Mowa tu o pobieraniu od użytkowników opłat za dodatkowe usługi, m.in. takie, jak chyba wszystkim znany Czasoumilacz, a także na przykład Ochronę Internetu, transmisję Ipla, HBO GO czy usługę Bezpieczny Internet. Użytkownicy podczas podpisywania umowy nie byli świadomi kosztów, jakie nakłada na nich zielony operator.
W związku z podtrzymaniem wyroku przez Sąd Apelacyjny poszkodowani klienci Plusa mogą ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów w sądzie.
To nie pierwszy raz, kiedy działaniom polskiego operatora przygląda się UOKiK. Nie tak dawno pisaliśmy o sprawie, w której to Orange naliczało swoim klientom dodatkowe opłaty:
Orange w ogniu pytań – zgłoszony przez klientów do UOKiK. Będzie wysoka kara?
Źródło: informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.