Czy Polacy wciągnęli się w zakupowy szał na Black Friday? Niemal połowa z nas planuje zakup elektroniki. Na co najchętniej polujemy?
Festiwal promocji na Black Week trwa w najlepsze, a przed nami jeszcze najciekawsze rabaty podczas jego kulminacji – w Black Friday 2022. Jak Polacy zapatrują się na zakupy podczas tego tygodnia?
W Black Friday króluje elektronika
Okazuje się, że aż 31% badanych liczy na sklepowe obniżki do 50% – na polskim rynku trudno jednak liczyć na tak wysokie promocje.
Co ciekawe, niemal połowa z nas zamierza w tym czasie kupić elektronikę – najbardziej interesują nas smartfony, akcesoria, a także dodatkowe usługi serwisowe i przedłużone gwarancje.
Tak samo często, jak smartfony kupujemy urządzenia peryferyjne, np. monitory, myszki, słuchawki, głośniki czy drukarki. Kolejne pozycje zajmują laptopy (15 proc.), telewizory (13 proc.), sprzęt audio (11 proc.) czy smartwatche i smartbandy (10 proc)
– dodaje Anna Kozłowska-Pietraszko, ekspert Digital Care.
Na zakupy w większości chcemy wydać od 500 do tysiąca złotych (24%). 20% badanych liczy jednak na wydanie maksymalnie 500 złotych, natomiast 12% z nas planuje większe zakupy – od 2 do 5 tysięcy złotych.
Co czwarty Polak nie planuje w nadchodzących dniach zakupów – 35% badanych wciąż rozważa skorzystanie z promocji.
Teraz punkt, który niektórych może zaskoczyć. Choć zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością (chętniej wybiera je 38% badanych), mimo wszystko częściej decydujemy się na zakupy stacjonarne (44%). Różnica jednak z każdym rokiem coraz bardziej maleje.
55% badanych zwraca jednak uwagę również na trwający kryzys i inflację, które ograniczają nasze wybory zakupowe. Tylko co czwarty Polak twierdzi, że bieżące uwarunkowania nie będą mieć wpływu na jego wydatki.
Na co w Black Friday powinniśmy uważać? Sprawdź co zrobić, aby nie naciąć się na fałszywe rabaty:
Black Friday czy Black Frajer? Nie daj się nabrać! Koniecznie zapamiętaj te bezcenne rady
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.