Virgin Mobile to popularny operator telekomunikacyjny, aczkolwiek zebrały się nad nim pewne problemy. Mowa tutaj o zgłaszanych przez użytkownikach blokadach numerów, po wysłaniu SMS-ów z życzeniami świątecznymi. O co tutaj chodzi?
Do naszej redakcji dotarła informacja od czytelnika ws. problemów użytkowników sieci Virgin Mobile. Jak opisuje w wiadomości do nas, jak pewnie miliony innych osób wysłał do rodziny i znajomych życzenia świąteczne, po czym jego numer został zablokowany.
Dlaczego?
Aktualizacja: odpowiedź firmy
W dniu dzisiejszym otrzymałem odpowiedź od przedstawiciela firmy, który ustosunkował się do całej sprawy. Oto, jakie informacje udało mi się uzyskać:
(…)Jeśli chodzi o sytuację, o którą Pan pyta to była to sytuacja niestandardowa i nieliczni klienci mogli mieć trudności z dostarczeniem dużej ilości SMSów, co skutkowało blokadą konta. Obsługa Klienta takie zgłoszenia w trybie „świątecznym” będzie rozpatrywać pozytywnie odblokowując usługi.
Natomiast, aby zabezpieczyć się przed wykorzystywaniem numeru niezgodnie z jego przeznaczeniem w naszych systemach zaszyte są zabezpieczenia, które mają na celu przeciwdziałać nadużyciom. W przypadku niektórych klientów może się zdarzyć, że masowe wysyłanie SMSów lub MMSów zostanie uznane za nietypowe, przez co na numer nakładana jest blokada(…)
Problem Virgin Mobile: blokady numerów po wysłaniu SMS
Otrzymał on wiadomość od operatora o treści:
Witaj! Twój numer został wyrejestrowany. Pozdrawiamy, Virgin Mobile.
Oczywiście nie był jedyną osobą, która doświadczyła tego problemu, ponieważ na Facebookowym profilu firmy jest wiele osób, które piszą o tym problemie.
Z tego co nam wiadomo, operator ma powoływać się na paragraf 9 swojego regulaminu świadczenia usług. Jest w nim zawarty następujący punkt:
Abonent zobowiązuje się… do niegenerowania sztucznego ruchu nie służącego wymianie informacji…
Jak jednak nazwać życzenia świąteczne, które składają także użytkownicy innych sieci, jak nie wymianą informacji? To normalne, że w wigilię po prostu jest masa tego typu wiadomości. No dobrze, ale jest przecież biuro obsługi klienta, w którym można pewnie dowiedzieć się, o co chodzi? Cóż…
Nie bardzo. Klienci „zbywani” są stwierdzeniem, że zgłoszenie zostało złożone i trzeba czekać. Ewentualnie czymś w stylu „nasi specjaliści pracują nad zgłoszeniem”. Po 5 dniach, ponieważ cała akcja rozgrywała się głównie w Wigilię, nadal nie ma informacji, kiedy i czy w ogóle numery zostaną odblokowane.
Reasumując…
Wysyłasz SMS z życzeniami do najbliższych w liczbie sztuk X, a potem otrzymujesz przemiłą informację, że więcej nic już nie wyślesz. Może nie nigdy, ale do czasu, aż operator nie odblokuje Twojego numeru. Masz jakieś informacje? W zasadzie to nie masz.
Próbowałem skontaktować się z przedstawicielem operatora Virgin Mobile, aczkolwiek nie otrzymałem żadnej konkretnej informacji. Jeżeli jednak takowa się pojawi, z pewnością Was o tym powiadomię.
Spotkałeś się z takim problemem? Koniecznie podziel się tym w komentarzu!
Z przyjemniejszych informacji, sprawdź promocję na Xiaomi Mi 10T w jednym z polskich sklepów.
Najlepszy Snap w historii, 144 Hz i świetny aparat z 8K w cenie średniaka! Warto kupić?
Źródło: informacja własna
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.