Jakie aplikacje mobilne najchętniej wybierali Polacy w 2022 roku? Oto zestawienie 20 najbardziej lubianych przez użytkowników programów! Znajdziesz pośród nich swoich ulubieńców?
Czas na kolejne podsumowanie 2022 roku – tym razem przyjrzyjmy się najchętniej wybieranym przez Polaków aplikacjom mobilnym w ciągu mijających 12 miesięcy.
Z aplikacji mobilnych z roku na rok korzysta coraz szersze grono użytkowników nad Wisłą. Coraz starsi posiadacze smartfonów decydują się na ich pobieranie – czasami to konieczność, a czasami chęć np. odebrania wartościowych kuponów na zakupy.
Oto najpopularniejsze aplikacje mobilne 2022
Nikogo chyba nie zdziwi fakt, że na pierwszych pozycjach w rankingu znajdziemy aplikacje społecznościowe oraz programy od Google, z których stale korzystamy na co dzień.
Pierwsza pozycja należy do wyszukiwarki Google, co chyba dla nikogo nie będzie zaskoczeniem. Na drugim miejscu stale plasuje się Facebook, który pomimo popularności z roku na rok coraz szybciej traci młodych użytkowników.
Trzecie miejsce należy do aplikacji YouTube, natomiast czwarte objął Messenger, czyli najpopularniejszy w Polsce komunikator – konkurencyjny WhatsApp zajął natomiast ósmą pozycję.
Następni w kolejce są: aplikacja Mapy Google, Gmail, Wiadomości, wspomniany wcześniej WhatsApp czy Dysk Google. Pierwszą dziesiątkę najbardziej przydatnych Polakom aplikacji zamykają Zdjęcia Google.
Tuż za top 10 znalazło się miejsce dla dwóch gigantów społecznościowych – mowa o Instagramie i TikToku. Choć ten drugi święci ostatnio triumfy na całym świecie, w Polsce apce nie udało się pokonać popularności nieśmiertelnego Instagrama.
Trzynasta pozycja należy do aplikacji OLX – ta przegoniła Allegro, które znalazło się dopiero na piętnastym miejscu. Na czternastej pozycji uplasował się natomiast Netflix, czyli król dostępnych w Polsce serwisów streamingowych – HBO Max, Disney+ czy Amazon Prime Video nie mają tu nawet podjazdu.
Najczęściej wybierane aplikacje mobilne 2022 przydatne w zakupach
Szesnasta pozycja wędruje natomiast do InPostu – tu też w żadnym stopniu nie dziwi fakt popularności programu – Polacy pokochali szybkie nadania i odbiory bezdotykowe w Paczkomatach, właśnie za pośrednictwem aplikacji.
Na miejscu siedemnastym znalazła się Biedronka – to sukces dla aplikacji, która debiutowała w 2022 roku. Sklep zachęca do korzystania z apki za sprawą kuponów rabatowych czy codziennych specjalnych spersonalizowanych okazji.
Kolejny jest Spotify, czyli najchętniej wybierany przez Polaków muzyczny serwis streamingowy – Polacy szczególnie chwalą sobie również dostęp do szerokiej oferty podcastów, a pod koniec każdego roku sieć obiega gorączka związana z podsumowaniem Spotify Wrapped, które bezapelacyjnie uwielbiamy.
Stawkę zamykają aplikacje Google Duo oraz Microsoft One Drive. Na poniższej grafice możemy przyjrzeć się, ilu użytkowników udało się zebrać każdej z aplikacji (kliknij aby powiększyć):
Przeczytaj również
2022 należał do Netflixa. W nowym roku zaatakuje kolejny zawodnik
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.