Vectra już od marca podwyższa ceny abonamentów – również tym klientom, którzy korzystają już z usług operatora. Chodzi bowiem o podwyżkę inflacyjną – jak wysokie będą opłaty?
Vectra w tym tygodniu pojawiła się już na łamach gsmManiaKa w niezbyt przyjemnych dla operatora okolicznościach. To dlatego, że UOKiK nałożył na sieć ogromną karę w wysokości 22 milionów złotych.
Tyle Vectra zapłaci za bezprawne podwyższanie kwot abonamentów w trakcie trwania umów. Dodatkowo spółka musi też wypłacić każdemu klientowi pieniądze pobrane wbrew prawu:
Vectra musi oddać nam zabrane pieniądze. Jest też potężna grzywna – aż 22 mln zł
Dziś znów o Vectrze rozmawia się w niezbyt pochlebnym kontekście. To dlatego, że operator zaczął właśnie informować klientów o nadchodzących podwyżkach inflacyjnych.
Vectra podwyższa ceny abonamentów o prawie 15%
Sieć rozsyła do abonentów wiadomości dotyczące dostosowania wysokości opłat do poziomu inflacji. Operator podwyższa koszty korzystania z usług w związku z klauzulą waloryzacyjną, pozwalającą na podniesienie opłat w trakcie trwania umowy, i to bez możliwości jej rozwiązania.
Operator dodaje, że nowy cennik jest zgodny z przepisami Unii Europejskiej, w tym z orzeczeniem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE).
Mamy dla Ciebie informację dotyczącą dostosowania wysokości opłat o bieżący poziom inflacji, na który jako Grupa Vectra nie mamy wpływu. Zgodnie z Komunikatem Prezesa Urzędu Statystycznego z dnia 13.01.2022 średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2022 r. wyniósł 14,4% – można przeczytać w liście do abonentów. Waloryzacja wchodzi w życie 1 marca 2023 roku. – czytamy w wiadomości rozesłanej abonentom.
A co jeśli nie zgadzamy się na taki obrót spraw? Niestety niewiele możemy w tej kwestii zrobić. Vectra zaznacza, że waloryzacja nie jest podwyżką, a dostosowaniem cen usługi do jej rzeczywistej wartości. Operator zaznacza, że klienci byli poinformowani o takiej możliwości w umowie, przez co nie mogą wypowiedzieć umowy z siecią.
Zapisy o podwyżkach w związku z inflacją mają też w swoich umowach od niedawna klienci Orange, Play czy T-Mobile. Pewne zastrzeżenia ma do nich jednak UOKiK:
Klauzule inflacyjne Orange, Play i T-Mobile łamią prawo? UOKiK zabiera głos
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.